וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: אדם הדביק חזיר בשפעת החזירים

טלי גולדשטין

3.5.2009 / 21:00

מקרה ראשון של העברת הנגיף מאדם לחיה - פועל בחוות חזירים באלברטה שב ממקסיקו והדביק להקה של 200 חזירים בנגיף H1N1

חוואי קנדי הדביק את עדר החזירים שלו בשפעת החזירים - המקרה הראשון של העברת הווירוס מאדם לחיה. עדר החזירים אובחן כנושא את וירוס ה- H1N1 לאחר שהפועל שב מביקור במקסיקו כשהוא חולה בשפעת. לפי דיווח ה"טיימס" הלונדוני, הפועל והלהקה נתונים בהסגר.

בריאן אוונס, פקיד בכיר בסוכנות לפיקוח המזון הקנדית, אמר כי כמאתיים חזירים נדבקו בנגיף בחווה באלברטה. לדבריו, הפועל והחזירים מחלימים והווירוס לא התפשט. "הסיכוי שהחזירים יעבירו את הווירוס לבן אדם הוא קלוש", הוסיף אוונס.

בארצות הברית גם חוששים שחזירים יידבקו מבני האדם בנגיף השפעת. מגדלי החזירים במדינה עושים כל שביכולתם על מנת למנוע את הידבקותם של החזירים שברשותם בזן החדש של השפעת. "החשש הגדול ביותר הוא שהלהקה תידבק בצורה כלשהי במחלה הזו מבן אדם שלוקה בשפעת". אמר רון סוזר, חוואי המגדל חזירים בקנזס. סוזר הטיל עוצר על העדר שלו והוא דורש מעובדיו וממבקרים וזרים להגיש דו"ח על נסיעות שקיימו לאחרונה לפני שהם נכנסים לשטח החווה.

שפעת החזירים מעוררת חרדה גם במצרים. הנשיא חוסני מובארק הורה בשבוע שעבר לשחוט 300 אלף חזירים מחשש שיפיצו את הנגיף. מגדלי החזירים במצרים מוחים על ההחלטה ודורשים מהממשלה לפצותם על ההפסדים שייגרמו להם כתוצאה מאובדן מקור פרנסה חשוב. המגדלים הזועמים אף טוענים כי הממשלה המתינה לשעת כושר כדי להיפטר אחת ולתמיד מהחזירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully