וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לחץ את ידו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס

18.4.2009 / 13:10

היחסים בין ארה"ב לוונצואלה וקובה ממשיכים להתחמם. בוועידת מדינות יבשת אמריקה אמר אובמה כי יש לפתוח ב"התחלות חדשות"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארה"ב ברק אובמה התחייב אמש (שישי) לפתוח ב"התחלות חדשות" ביחסים עם קובה הקומוניסטית כחלק מעידן חדש ביחסי החוץ של ארצות הברית עם מדינות אמריקה הלטינית.
לפני שפנה לחברות מדינות אמריקה הלטינית בוועדה החמישית של מדינות יבשת אמריקה, לחץ אובמה את ידו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, אחד מהמבקרים הנוקבים של מדיניות ארצות הברית והממשל האמריקאי בשנים האחרונות.

"לא אסירים של העבר"

"איננו יכולים להרשות לעצמנו להיות אסירים של חילוקי הדעות של העבר" אמר אובמה בפתח הכינוס. אובמה הבטיח את שיתוף הפעולה של ארצות הברית בעזרה בכל הקשור למשבר הכלכלי העולמי, במשבר האקולוגי במדינות אמריקה ובמאבק בסחר בסמים.

אובמה התייחס במפורש לקובה שעימה יש לארצות הברית חוסר הסכמה אידיאולוגית במשך כמחצית המאה מאז עלה פידל קסטרו לשלטון בהפיכה בשנת 1959. "ארצות הברית מחפשת התחלה חדשה עם קובה, אני יודע שיש עוד מסע ארוך שצריך לעשותו על מנת להתגבר על עשורים של חוסר אמון, אולם יש צעדים שאנו יכולים לבצע לקראת יום חדש", אמר אובמה והוסיף כי "בשנתיים האחרונות אמרתי ואני חוזר ואומר היום שאני מוכן לפתוח ביחסים עם ממשלת קובה בנושאים רבים, מזכויות אדם, חופש ביטוי ונושאים כלכליים".

אובמה נאם בפני 33 מנהיגי מדינות אמריקה יום לאחר שמנהיג קובה ראול קסטרו אמר כי הוא מוכן לדבר על כל הנושאים שישנם עם ארצות הברית כולל אסירים פוליטים וחופש עיתונאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully