וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: לא נהיה מגרש המשחקים של נסראללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.4.2009 / 14:24

בכיר מצרי הגיב בחריפות להודאת מזכ"ל חיזבאללה, לפיה גורם מטעמו פעל על אדמת מצרים. "חיזבאללה מנסה להשיג את האינטרסים של אירן"

מצרים משיבה בכעס לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. מקור מצרי בכיר מסר (שבת) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי הודאתו של נסראללה, לפיה ראש החולייה שנתפסה במצרים הוא איש חיזבאללה, והשפה שבה השתמש "מעידות על כך שחיזבאללה רוצה לשלב את מצרים ואת שאר האזור במסגרת המדיניות של חיזבאללה שמטרתה להשיג את האינטרסים של אירן".

לדברי הבכיר המצרי, מזכ"ל חיזבאללה רוצה לגרור את מצרים למצב הזה והוא אף הורה לפעיליו להיכנס למצרים למען מטרות בלתי נאותות. נסראללה חשב שהוא יכול להפוך את מצרים לזירת פעילות כמו לבנון, אולם התברר כי מצרים איננה זירה שעליה משחקים גורמים אחרים".

נסראללה השיב אתמול לראשונה להאשמות המצריות לפיהן חיזבאללה תכנן לבצע פיגוע גדול בשטח מצרים. "אם יש גורם שיש לגנותו כיום הוא המשטר המצרי משום שהוא עודנו מטיל מצור על רצועת עזה והורס את המנהרות שמובילות אליה", אמר נסראללה בנאום טלוויזיוני. הוא הכחיש בתוקף כי חיזבאללה התכוון לפגוע במטרות מצריות.

בנאום אישר נסראללה לראשונה כי סאמי שיהאב, העצור בידי כוחות הביטחון במצרים בחשד שעמד בראש התארגנות הטרור, הינו פעיל חיזבאללה, אך דחה את ההאשמות לפיהן שיהאב תכנן לבצע פיגוע במצרים. "שיהאב הגיע למצרים משום שהתכוון להעניק סיוע לוגיסטי לארגונים החמושים ברצועת עזה", הבהיר. יחד עם זאת, נסראללה ציין כי לרבים מבין 49 העצורים על ידי כוחות הביטחון במצרים "אין שום קשר לחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully