וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: אין פסול במינוי ליברמן

עדי שמחוביץ

30.3.2009 / 12:20

בתשובה לעתירה נגד מינוי יו"ר ישראל ביתנו לשר חוץ וחבר סיעתו לשר ביטחון פנים, טענה המדינה: "דרישה מרחיקת לכת ופוגעת בסיעה"

המדינה הגישה היום (שני) את תשובתה לעתירה שהוגשה על ידי התנועה למען איכות השלטון בעניין ביטול ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו לפיו ימונה היו"ר אביגדור ליברמן לסגן ראש ממשלה ושר החוץ. על פי תשובת המדינה, יש לדחות את העתירה מכיוון שהסוגיות המועלות בה נוגעות למישור הציבורי והפוליטי ולא למישור המשפטי. "אכן כהונה של אדם כשר בכיר בשעה שמתנהלת נגדו חקירה פלילית עשויה להעלות שאלות ציבוריות נכבדות, אבל בשלב זה, שאלות אלה אינן עניין להכרעה משפטית, אלא עניין למערכת הפוליטית והציבורית", נכתב בתשובה.

העתירה מתייחסת לחקירות הפליליות המתנהלות נגד ליברמן בשנים האחרונות. "הפסול במינוי שר חוץ אשר בעניינו מתוכננים להתקיים חיקורי דין בארצות זרות הינה כפולה ומכופלת", נכתב בעתירה בהתייחס לחקירה המתנהלת מולו בחודשים האחרונים, והחשש לניגוד עניינים נוכח כך שהחקירה דורשת חיקורי דין במדינות זרות. נימוק נוסף בעתירה מתייחס לאפשרות כי ליברמן עדיין מבצע את העבירות המיוחסות לו. העותרים גם דורשים שלא למנות שר לביטחון פנים ממפלגת ישראל ביתנו, שכן המצב בו חוקרים כפופים לשר מטעם הנחקר מהווה לדעתם ניגוד עניינים.

המדינה טוענת בתשובתה כי החקירה נגד ליברמן מצויה בשלבים מתקדמים ביותר וכי הוא עתיד להיחקר בקרוב. "רשויות אכיפת החוק נותנות לניהול חקירה זו עדיפות עליונה כדי לאפשר את סיומה במועד קרוב. יחד עם זאת, החקירה טרם הסתיימה, ואף לא ניתן עדיין לקבוע האם תתגבש תשתית ראייתית מספקת להגשת כתב אישום". המדינה גם מתייחסת לעניין מינוי שר לביטחון פנים מטעם ישראל ביתנו: "אף אם קיים ניגוד עניינים רחוק בכך שהשר לביטחון הפנים יהיה חבר במפלגתו של ליברמן, הרי שאין לומר שקיימת מניעה משפטית לכהונת אותו חבר סיעה כשר לביטחון פנים". המדינה הוסיפה כי דרישה כזו היא "מרחיקת לכת ופוגעת פגיעה קשה בסיעה ובציבור בוחריה".

המדינה מתייחסת גם לדרישות האחרות בעתירה, ביניהן הדרישה למנוע מחברי ישראל ביתנו לכהן כשרים בוועדת שרים לענייני חקיקה ולא למנות יו"ר לוועדת החוקה ונציגים בוועדה לבחירת שופטים מישראל ביתנו. לטענת המדינה, "עניינים אלו נתונים לסמכות הממשלה או הכנסת בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully