וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "להכיר במדינה פלסטינית"

שרי חוץ אירופיים הזהירו את רה"מ המיועד בנימין נתניהו כי אם לא יכיר במדינה פלסטינית - היחסים בין ישראל לאיחוד ייפגעו

האיחוד האירופי הזהיר אמש (שישי) את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כי אם לא יכיר בדרישות הפלסטינים למדינה עצמאית ייפגעו הקשרים בין ישראל לאיחוד. שר החוץ הצ'כי קארל שוורצנברג אמר כי אם נתניהו לא יכיר במדינה הפלסטינית, יצטרך האיחוד "להסיק את המסקנות מכך".

שר החוץ של לוקסמבורג, גי'ן אסלבורן, אמר כי שדרוג היחסים הכלכליים בין האיחוד לישראל תלוי במידה רבה גם הוא בהתקדמות תהליך השלום במזרח התיכון "לישראלים אסור לסגת מתהליך השלום. שדרוג היחסים הכלכליים נבחן מאז ומתמיד מתוך מחשבה ששיחות השלום באזור יושלמו".

האיחוד כבר השהה את הדיונים בנושא שדרוג יחסיו עם ישראל בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" בעזה.

עם זאת הודיע האיחוד כי אם ממשלת ישראל תקבל את עקרון המדינה הפלסטינית העצמאית תמיכתו נתונה לה. " האיחוד מצפה לעבודה מול הממשל הישראלי החדש על מנת לקדם את מטרותינו המשותפות", נאמר בהודעה שנמסרה לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. " אנחנו מוכנים לתמוך ולסייע לך במאמציך לשלום, שגשוג וביטחון לעם ישראל ולאזור, בהתבסס על חזון שתי המדינות החיות זו לצד זו בשלום ובשגשוג".

גם נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר השבוע כי חיוני להגיע לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים. לדבריו, "הדרך להשגת הסדר מדיני בין ישראל והפלסטינים לא תהיה קלה יותר כשבנימין נתניהו עומד בראשות הממשלה, ואביגדור ליברמן במשרד החוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully