וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להגביר פיקוח על חיילים שמשתתפים בניסוי"

נעמה טלמור

25.3.2009 / 21:16

הוועדה שבדקה את התנהלות הניסוי בחיסון נגד אנתרקס, העבירה שורה של המלצות לטיפול. "יש למסור את סיכום הניסוי למשתתפים"

ועדת הבדיקה להתנהלות הניסוי בחיסון נגד אנתרקס (עומר 2), העבירה מספר המלצות לפעולה, בעקבות שורת הכשלים והליקויים שנמצאו בתהליך הניסוי. הוועדה שמינתה לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית ממליצה כי "יש לסיים בהקדם את סיכום תוצאותיו של ניסוי 'עומר 2' ולמסור סיכום זה למשתתפים בניסוי".

עוד ממליצה הוועדה כי "יש להקים גוף רפואי מקצועי בלתי תלוי בצה"ל ובמערכת הביטחון, שתפקידו יהיה להגדיר את משך המעקב אחר המשתתפים בניסוי גם לאחר שסיימו את השתתפותם בו, לבחון את תלונות החיילים בדבר תופעות שהופיעו אצלם בהקשר להשתתפותם בניסוי ולקבוע כיצד לנהוג במקרים בהם יוחלט שמי מהחיילים ניזוק כתוצאה מהשתתפותו בניסוי".

בהמלצות לכוחות הביטחון נכתב כי "על צה"ל ועל מערכת הביטחון, להמשיך ולעקוב אחר מצבם הבריאותי של החיילים שהשתתפו בניסוי 'עומר 2' ולהיערך למתן מענה לכל אחד מהחיילים. כמו כן יש לקדם את החלת חוקי המדינה העוסקים בעריכת ניסויים בבני אדם על צה"ל, להגדיר את אוכלוסיית החיילים כאוכלוסייה רגישה ולחייב כל ניסוי בבני אדם בצה"ל לעמוד תחת פיקוח בהתאם לכללים הנהוגים במערכת האזרחית".

הוועדה ממליצה גם כי "יש לשנות את הרכבה ודרך מינויה של 'ועדת הלסינקי' הצבאית, כך שתתאים בכישוריה לוועדה אזרחית או לבחון אפשרות לחייב את צה"ל בקבלת אישורים לביצוע ניסויים בחיילים מוועדות הלסינקי אזרחיות. פיקוח על ניסויים בחיילים ייעשה על ידי גוף אזרחי מקצועי, חיצוני, ללא זיקה קיימת לחיל הרפואה או למערכת הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully