וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזף פריצל הורשע ברצח ונידון למאסר עולם

עידן דורנר

19.3.2009 / 15:26

האוסטרי שכלא ואנס את בתו במרתף ביתו במשך 24 שנים, הואשם ברצח אחד מילדיו, אותו הרתה לו בתו, בשל הזנחה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט באוסטריה הרשיע היום (חמישי) את יוזף פריצל, שכלא ואנס את בתו במרתף בית במשך 24 שנים, ברצח אחד מילדיו, שנולד לאחר שאנס את בתו. שמונת חברי המושבעים קיבלו את גרסת התביעה, לפיה פריצל רצח את הילד, שנולד בשנת 1996, משום שהזניח אותו למרות מצבו הבריאותי הקשה ולא לקח אותו לבית החולים.

בית המשפט גזר על פריצל עונש מאסר עולם, לאחר שהודה בכל האישומים נגדו, הכוללים אונס, גילוי עריות, רצח ושיעבוד. פריצל אמר בתגובה כי הוא מקבל את הדין וכי לא יערער על ההחלטה. לאור המלצת רופא בית המשפט, הוא ירצה את עונשו במתקן פסיכיאטרי שמור ולא בבית הכלא. באוסטריה לא מונהג עונש מאסר מצטבר על עבירות מרובות, ולכן עונשו של פריצל נגזר בהתאם לעבירה החמורה ביותר מבין אלה בהן הוא יורשע.

פריצל אמר היום בבית המשפט, כי "אני כבר לא יכול לעשות כלום בנוגע למה שקרה...אני מצטער עד עמקי נשמתי על מעשיי". פריצל כפר תחילה בהאשמות הרצח והשעבוד, אולם שינה את גרסתו אתמול, לאחר שראה את עדותה המוקלטת של בתו אליזבת. פריצל פנה לשופטים ולחבר המושבעים ואמר: "אני מודה בכל סעיפי האישום". כשנשאל מה גרם לו לשנות את הודאתו, השיב במלמול: "העדות של בתי בווידאו. אני מצטער על התנהגותי החולנית". הוא טען כי הצפייה בעדותה המוקלטת בת 11 השעות של בתו, גרמה לו "להתמודד עם ההתנהגות החולנית שלי ולהבין לראשונה כמה אכזר הייתי".

בדיון שנערך אתמול פנתה השופטת אנדריאה הומר אל פריצל ושאלה אותו לגבי התינוק מייקל, שמת לאחר לידתו כתוצאה מהזנחה: "מדוע עשית את זה? למה לא עשית יותר עבור התינוק? האם לא הבנת שהוא חולה מאוד?". פריצל משך בכתפיו וענה: "התעלמתי ממה שקורה. חשבתי שהתינוק ישרוד. היה עליי להבין. אתמול הבנתי לראשונה עד כמה אכזרי הייתי כלפי אליזבת. מעולם לא הייתה לי כוונה להרוג את התינוק".

לפי עדות מומחה, הילד שמת מהזנחה יכול היה לשרוד לו נלקח לבית החולים ברגע שהתגלו אצלו קשיי הנשימה, לאחר לידתו. במקום זאת, פריצל אמר לבתו אליזבת, לפי עדותה: "מה שיהיה יהיה". הילד מת שלושה ימים לאחר מכן. לאחר מותו שרף פריצל את גופתו.

חשוד ב-4 מקרי רצח נוספים

פריצל חשוד כעת בלפחות ארבע רציחות ובקשר להיעלמותו של אדם נוסף. חלק מהמקרים נותרו לא פתורים עוד מלפני יותר מארבעה עשורים. שלוש מהקורבנות היו נערות. המקרה המפורסם ביותר הוא של מרטינה פוסץ, שהיתה רק בת 17 כשנאנסה ונחנקה בגדות אגם בנובמבר 1986. היא דומה דמיון מדהים לבתו של פריצל, אליזבת, והיתה באותו הגיל. גופה העירום נגרר מהמים במרחק קצר מבית הארחה, שהיה בבעלות ובניהול פריצל ורעייתו באותה תקופה. המשטרה חיפשה בביתו של פריצל שבאמסטטן אחר בגדיה וחפציה של הנרצחת, אך לא מצאה דבר. עם זאת פריצל נותר החשוד המרכזי.

הרצח המוקדם ביותר בו חשוד פריצל הוא של אנה נוימאייר בת ה-17, שנרצחה בירי אקדח באוגוסט 1966. היא נעלמה במרחק של כמה ק"מ מהמקום בו עבד פריצל באותה העת. גופתה נמצאה בשדה סמוך. המשטרה חוקרת גם קשר להיעלמותה של ג'וליה קוהרר, בת 16, שנעלמה ביוני 2006 במרחק לא רב מביתו של פריצל. המקרה האחרון הוא של גבריאל סופרקובה בת ה-20, זונה שנרצחה באוגוסט 2007. גופתה נמצאה באגם על גבול אוסטריה – צ'כיה, בו שהה פריצל בחופשה באותה תקופה.

החוקרים משוכנעים כי פריצל היה עבריין מין במשך למעלה מ-30 שנה לפני שהחל להתעלל בבתו. הוא הורשע באונס ב-1967 אך נגזרו עליו 18 חודשי מאסר בלבד והוא שוחרר לאחר כשנה בכלא. באופן מפתיע, הרישום הפלילי שלו נמחק 15 שנים מאוחר יותר, ועובדה זו הביאה לכך שהמשטרה לא ראתה בו חשוד מיידי עם היעלמות בתו אליזבת ב-1984. המשטרה האמינה לגרסתו לפיה, אליזבת ברחה מהבית והצטרפה לכת.

מחיקת הרישום אפשרה לו גם לאמץ באופן חוקי את שלושת ילדיו מבתו אליזבת, לאחר שטען כי התינוקות הושארו על סף ביתו. לרשויות הרווחה לא היה מושג שהוא הורשע בעבר באונס. מאז מעצרו באפריל 2008 טענו נשים נוספות כי הותקפו על ידו, בהן אישה שסיפרה כי פריצל התפרץ לביתה וניסה לאנוס אותה ב-1983. לטענתה היא זיהתה את פניו של פריצל כשראתה אותו בטלוויזיה עם חשיפת הפרשה. עוד לפני האישום באונס הואשם פריצל בהתערטלות בפומבי. פריצל נהג לנסוע לטיולי תיירות סקס בתאילנד כמו כן, עבודתו כמהנדס שלחה אותו לכל מיני יעדים בעולם, עובדה המעלה חשש כי קורבנותיו פזורים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully