וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: להרוס את בית המחבל מפיגוע הטרקטור

עדי שמחוביץ

18.3.2009 / 14:45

השופטים קבעו כי לפעולת ההריסה יש כוח הרתעה, וכי הפגיעה במשפחת המחבל מידתית. שלושה אנשים נהרגו בפיגוע ועשרות נפצעו

בית המשפט העליון הורה היום (רביעי) להרוס את דירתו של אבראהים דוויאת, המחבל שביצע את פיגוע הטרקטור הראשון בירושלים ביולי 2008. השופטים דחו את עתירת אביו של דוויאת, תיסיר, שטען כי הוא הבעלים של הדירה ולא בנו. עוד טען כי לא הוכח שמעשיו של הבן בוצעו על רקע לאומני.

המדינה טענה מנגד, באמצעות עו"ד ענר הלמן, כי יש צורך ביטחוני בהריסת הבית, שכן הדבר נועד להרתיע אחרים מללכת בדרכו של דוויאת. השופט אדמונד לוי הסכים עם טענות המדינה וקבע כי "העותר לא העלה כל טענה שיש בה כדי לערער את כוחה ההרתעתי של פעולת ההריסה".

"מדובר בהריסה חלקית בלבד, שפגיעתה מדודה", הסביר השופט, בהתייחסו לכך שצו ההריסה מתייחס רק לאותה קומה בה גר המחבל יחד עם אשתו ושני ילדיהם, ולא לבניין כולו, בו מתגוררת המשפחה המורחבת. הוא הוסיף כי "הנימוקים שהעלה העותר בדבר הפגיעה בו ובמשפחתו - פגיעה שאין להתכחש לה - אינם שקולים כנגד הסיכוי כי אותה פעולה תרתיע אחרים מלהצטרף לנתיב הדמים". יש לציין כי בסוגיית הריסת בתי מחבלים, בג"ץ פסק כבר בעבר כי גורמי הביטחון הוכיחו כי הריסת בית מחבל אכן מהווה הרתעה.

הראשון מבין ארבעה פיגועי דריסה

בתחילת יולי 2008 דרס דוויאת באמצעות דחפור עוברי אורח ברחוב יפו בירושלים. בפיגוע נהרגו שלושה אזרחים, ועשרות נוספים נפצעו. צה"ל ביקש להרוס את ביתו של המחבל בשכונת ג'בל מוכאבר במזרח ירושלים, אך עקב עתירת האב, התקבל צו ביניים שעיכב את הביצוע.

עוד באותו חודש בוצע פיגוע דריסה שני בעיר, סמוך למלון המלך דוד, כשנהג טרקטור תושב אום טובא פצע קשה אזרח ישראלי לפני שחוסל על ידי אזרח שהיה במקום. בספטמבר בוצע פיגוע דריסה נוסף, הפעם בכיכר צה"ל, כשנהג רכב פרטי, תושב ג'אבל מוכבר אף הוא, דרס 18 חיילים ופצע שניים מהם באורח קשה. בסופו של דבר הוא חוסל על ידי קצין שהיה במקום.

לפני כשבועיים אירע בעיר פיגוע דריסה נוסף. נהג טרקטור התנגש בניידת משטרה ברחוב גולומב פינת שדרות בגין. ברכב היו שני שוטרים שנפצעו באורח קל. זמן קצר לאחר מכן, ירו שוטר ומתנדב מיחידת התיירות של מחוז ירושלים לעבר המחבל ופצעו אותו אנושות. נהג מונית שעבר בסמוך לזירת הפיגוע ירה אף הוא לעבר המחבל, שמת מפצעיו בדרכו לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully