וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור באפריקה: "קונדום לא מונע איידס"

עידן דורנר

17.3.2009 / 15:01

לטענת בנדיקטוס ה-16, המבקר לראשונה ביבשת מוכת המחלה, "קונדומים רק מחמירים את הבעיה, שלא ניתן לפתור אותה עם כסף"

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 אמר היום (שלישי) כשעה את דרכו לביקור ראשון באפריקה, כי קונדומים הם לא התשובה למלחמה שמנהלת היבשת נגד מחלת האיידס. מדובר בהתבטאות ראשונה של בנדיקטוס בנושא השנוי במחלוקת.

האפיפיור מעולם לא התייחס ישירות בדבריו לקונדומים. לדבריו, הכנסייה הקתולית עומדת בראש המאבק נגד הפצת המחלה חשוכת המרפא. "לא ניתן למנוע אותה באמצעות חלוקת קונדומים. להיפך, זה רק מחמיר את הבעיה", אמר לכתבים במהלך טיסה לקמרון, שם יתחיל את מסעו בן השבוע לאפריקה. הוא הוסיף כי "זוהי טרגדיה שלא ניתן לפתור אותה בכסף בלבד".

הפתרון שמציע הוותיקן למלחמה במחלה הוא התנזרות ממין. לאחר שנבחר לתפקיד האפיפיור אמר בנדיקטוס, כי "האיידס היא מחלה אכזרית, שלא רק הורגת בני אדם, אלא גם מאיימת ברצינות על היציבות הכלכלית והחברתית של יבשת אפריקה". הוא הוסיף כי מסורת הכנסייה, לפיה יש להתנזר ממין לפני הנישואים, ולשמור על נאמנות לאחריהם, הוכיחה שזאת הדרך הבטוחה ביותר למניעת הפצת איידס.

במהלך המסע יבקר האפיפיור בקמרון ובאנגולה. אפריקה היא האיזור בו מתבצע הגידול הרב ביותר בגיוס מאמינים חדשים לכנסייה הקתולית, למרות מאבק עיקש באיסלם ובכנסיות האוונגליסטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully