וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל משתמש בנשק קטלני לפיזור הפגנות"

לטענת פעילי שמאל, במהלך ההפגנה בניעלין שבה נפצע אנושות אזרח אמריקאי, השתמש צה"ל "באמצעים קטלניים" כדי לפגוע במפגינים

עשרות פעילי שמאל הפגינו אמש (ראשון) מול משרד הביטחון בקריה בתל אביב במחאה על ירי חיילי צה"ל לעבר פעיל השלום האמריקאי, טריסטן אנדרסון, במהלך הפגנה בכפר ניעלין שבגדה. אנדרסון נורה ביום שישי בראשו על יד מטול גז בעל טווח מורחב, בהפגנה נגד חומת ההפרדה. הוא נפגע במצחו ונפצע במצב אנוש.

לטענת פעילי השמאל, בתקופה האחרונה שב הצבא להשתמש ברובי 'רוגר 22' כאמצעי לפיזור הפגנות. "הפציעות האחרונות הן תוצאה ישירה וצפויה מראש של מדיניות זו. התירוצים השגורים אודות תאונות מצערות ותחקירי מקרה מתמשכים יכולים לספק כעת רק את מי שמוכן לשקר לעצמו. הגיע הזמן להפגין נגד הירי בטריסטן ולדרוש כי הצבא יחדל לאלתר משימוש באמצעים קטלניים אלו נגד מפגינים".

מצה"ל נמסר בתגובה כי "השימוש בתחמושת רוגר באזור יהודה ושומרון מתקיים בהתאם לכללים מחמירים, בדומה להנחיות המסבירות את השימוש באש חיה 'רגילה'. יודגש כי אין מדובר באמצעי לפיזור הפגנות אלא בתחמושת עליה חלים הכללים המחייבים לעניין ירי חי. השימוש בתחמושת זו מיועד, גם במצבים שבהם ניתן לעשות שימוש באש חיה, לצמצם את הפגיעה במי שלעברם מבוצע הירי. שימוש בתחמושת מדויקת זו, מצמצם את הפציעות ומקטין את הסיכוי של פגיעה קטלנית. מהניסיון המבצעי שנצבר עד כה, עולה כי השימוש בתחמושת זו אכן הוביל לירידה בחומרת הפגיעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully