וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה של פיגועי דריסה וירי בירושלים

יהושע בריינר

5.3.2009 / 14:08

פיגוע הדריסה שאירע היום הוא הראשון בשנת 2009. בשנה הקודמת אירעו בבירה שלושה פיגועי דריסה ושני פיגועי ירי

במערכת הביטחון והשב"כ מתריעים כבר למעלה משנה על התגברות הניסיונות של ערביי מזרח ירושלים לבצע פיגועים. בשנה האחרונה בוצעו שבעה פיגועים על ידי ערבים תושבי העיר. בינואר 2008 בוצע פיגוע ירי על ידי תושב מזרח העיר כשירה לעבר שוטרי מג"ב סמוך לכפר ג'אבל מוכבר וגרם למותו של אדם אחד ופציעתה הקשה של שוטרת נוספת.

חודשים לאחר מכן בוצע הפיגוע הקשה ביותר, כאשר עלא אבו דהים, תושב מזרח העיר נכנס לישיבת מרכז הרב והרג שמונה תלמידים ופצע עוד 12. המחבל חוסל על ידי סרן דוד שפירא שהתגורר סמוך לישיבה. בהמשך החודש בוצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה, שם נפצע אזרח ישראלי באורח בינוני.

פיגוע הדריסה הראשון בוצע בחודש יולי 2008, כאשר תושב צור באהר דרס למוות באמצעות טרקטור שבו נהג שלושה ישראלים. המחבל חוסל לאחר זמן קצר על ידי חייל ואזרח שהיו במקום. בהמשך החודש נהרג שוטר מג"ב כשחוליית מחבלים ירתה בו סמוך לשער האריות.

פיגוע הדריסה השני בוצע סמוך למלון המלך דוד, כשנהג טרקטור תושב אום טובא פצע קשה אזרח ישראלי וחוסל על ידי אזרח שהיה במקום. בספטמבר האחרון בוצע פיגוע הדריסה השלישי בכיכר צה"ל כשנהג רכב פרטי, תושב ג'אבל מוכבר דרס 18 חיילים ופצע שניים מהם באורח קשה. בסופו של דבר הוא חוסל על ידי אחד הקצינים שהיו במקום.

במהלך שנת 2008, עצרו כוחות הביטחון 104 תושבי מזרח ירושלים בגין מעורבות בפעילות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully