וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנון: 73 אלף יחידות דיור חדשות בשטחים

תחקיר שלום עכשיו, המתבסס על אתר ממשלתי, מעלה כי 15 אלף יחידות דיור כבר קיבלו אישור סופי. 58 אלף מחכות לאישור ממשלת נתניהו

משרד הבינוי והשיכון מתכנן הקמה של למעלה מ-73 אלף יחידות דיור בגדה המערבית, מתוכן כ-19 אלף בהתנחלויות הממוקמות ממזרח לגדר ההפרדה. כך עולה מתחקיר תנועת שלום עכשיו, בהתבסס על נתונים המופיעים באתר ממשלתי, הפורטל הגיאוגרפי הלאומי.

באתר, המכיל מפות ומידע על תוכניות משרד השיכון, ניתן לראות כי המשרד מתכנן הקמה של כ-15 אלף יחידות דיור חדשות, שכבר זכו באישור סופי, ועוד כ-58 אלף יחידות דיור בתוכניות שעדיין לא זכו באישור סופי, ויובאו לאישורה של ממשלת נתניהו. התוכניות כוללות הרחבה של יותר מ-15 התנחלויות בהן מעלה אדומים, בית"ר עילית, עמנואל, אפרת ואריאל. בנוסף, כ-5,000 יחידות דיור חדשות מתוכננות להיבנות במזרח ירושלים.

בשלום עכשיו מדגישים, כי "התוכניות מתייחסות רק לתכניות של משרד השיכון, שמהוות רק חלק קטן מכלל התכניות שבהתנחלויות. ישנן עוד אלפי יחידות דיור מתוכננות בתכניות של הרשויות המקומיות, של גורמים פרטיים ושל גופים ציבוריים אחרים".

עוד אמרו בשלום עכשיו, כי המשמעות של התוכניות, המהוות למעלה מ-20 אחוז מסך תוכניות הבנייה של משרד השיכון שבשלבי תכנון, היא הכפלה של מספר המתנחלים בשטחים. לפי ההערכה, אוכלוסיית המתנחלים תגדל בכ-300 אלף נפש.

במשרד השיכון הגיבו על הטענות: "לצערנו הרב, ארגון 'שלום עכשיו' מערב מין בשאינו מינו ומקים מהומה על לא מאומה. ישנן תוכניות מתאר בכל הארץ, בתוככי הקו הירוק ומחוצה לו. מוסדות התכנון בישראל מחייבים את משרד השיכון להכין תוכניות אלו בהתאם למדיניות הממשלה הקובעת כי יש ליצור תמונה רחבה ביחס לפוטנציאל הדיור. תוכניות הבניה בפועל הנגזרות ממנה - הן אפסיות".

"תכנית מטורפת והזויה"

יו"ר מרצ, חיים אורון, אמר הבוקר בתגובה כי "הממשלה עוד לא הוקמה אבל הנזקים כבר מתחילים להיערם על שולחננו. החיבור בין נתניהו לאנשי האיחוד הלאומי יסתום את הגולל על כל סיכוי להסדר עם הפלסטינים". אורון הזהיר מפני "חזרה למודל לפיו אין כסף לדבר מלבד לבנייה בהתנחלויות".

ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר, כי "התוכנית המטורפת וההזויה של משרד השיכון לבנות 73 אלף יחידות דיור ביהודה ושומרון מעמידה את ישראל במצב בלתי אפשרי בעולם. שר השיכון זאב בוים חייב לספק הסברים ותשובות ולגנוז לאלתר את התוכניות. או שהוא פעל מאחורי גבה של הממשלה או שאנשי משרדו פעלו מאחורי גבו וחייבים לתת על כך את הדין."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully