וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן לטורקיה: "סייעו במגעים עם ארה"ב"

טלי גולדשטין

25.2.2009 / 10:13

ר"מ טורקיה ארדואן אמר ל"גרדיאן" הבריטי כי אירן ביקשה את סיוע אנקרה לפתור את הסכסוך בין המדינות. הבקשה הועברה לבית הלבן

אירן ביקשה את סיוע טורקיה לפתור את הסכסוך בן 30 השנים עם ארצות הברית כהקדמה לחידוש היחסים בין שתי המדינות היריבות, כך אמר ראש ממשלת טורקיה רג'יב טייפ ארדואן לעיתון הבריטי ה"גרדיאן".

בכירים בממשלת אירן ביקשו את עזרת טורקיה עוד בימי ממשל בוש, אמר ארדואן שלדבריו העביר את הבקשה לבית הלבן. ארדואן אמר כי הוא שוקל להעלות את הסוגיה בפני ברק אובמה, שאמר מספר פעמים כי הוא רוצה לפתוח בדיאלוג עם ממשלת אירן.

בראיון שב ארדואן וחידש את הביקורת שלו כלפי המתקפה של ישראל בעזה וקרא לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכיר בזכות הפלסטינים למדינה עצמאית.

כנשאל ארדואן האם טורקיה תמלא תפקיד של מתווכת בין וושינגטון לטהרן, ענה ראש הממשלה הטורקי: "אירן רוצה שטורקיה תמלא את התפקיד. אם ארה"ב תרצה בזאת גם כן ותבקש מאיתנו להיות מתווכים, אנו מוכנים לעשות זאת. האירנים אמרו לארה"ב כי אם תקרה בפניהם הזדמנות לפתוח בדיאלוג, הם מעוניינים בטורקיה כמתווכת. אמרתי זאת לנשיא בוש".

אירן וטורקיה התקרבו בשנים האחרונות על רקע קשרי המסחר המתרחבים. נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נפגש עם ארודאן ועם נשיא טורקיה עבדולה גול באוגוסט. בכירים טורקים ביקרו באירן. טורקיה מייבאת שליש מצריכת הגז הטבעי שלה מאירן. בכירים בממשל האמריקאי הגיבו בספקנות להצעה הטורקית לתווך מול אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully