וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל ביקשה להקפיא המו"מ לרגיעה

בעיתון "אל-אחבאר" דווח כי ישראל ביקשה ממצרים להקפיא את המשא ומתן עד להקמת ממשלה חדשה בראשות בנימין נתניהו

ישראל ביקשה ממצרים להקפיא את המשא ומתן על הסכם הרגיעה בינה לבין חמאס. כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "אל-אחבאר" מפי מקורות מצריים "יודעי דבר". על פי המקורות, ישראל ביקשה לדחות את השיחות עד להקמת ממשלה חדשה בראשות בנימין נתניהו.

נראה כי לפי שעה אין מי שיתווך במשא ומתן לאחר שראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, הודח הלילה מתפקידו. מלשכת ראש הממשלה אהוד אולמרט נמסר כי "בשל משבר האמון עקב הביקורת הפומבית הבלתי ראויה של עמוס גלעד, הוא לא יוכל לשמש כשליחו של ראש הממשלה בשום משא ומתן מדיני".

גורמים במערכת הביטחון מסרו בתגובה לדברים כי "עמוס גלעד ממשיך לעסוק בעניין הקשרים עם הגורמים הבינלאומיים כולל מצרים, מטעם מערכת הביטחון. זכותו של ראש הממשלה להחליט, שלא להיעזר ביכולותיו ובניסיונו של גלעד, אך הגורם שנפגע מכך הוא מדינת ישראל".

ואילו שיחות הפיוס בין חמאס לפתח, בתיווך מצרי, צפויות להיפתח מחרתיים בקהיר. השיחות בין הצדדים היו אמורות להתחיל כבר בשבוע שעבר אך בוטלו על ידי חמאס.

בתוך כך, מצרים פתחה אתמול את מעבר רפיח שבגבול עם רצועת עזה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי המעבר יישאר פתוח למשך שלושה ימים כדי לאפשר את מעברם של חולים וסטודנטים מרצועת עזה לשטח מצרים. פלסטינים המחזיקים בדרכון זר יורשו אף הם לעזוב את הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully