וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: עמוס גלעד דחה את ביקורו בקהיר

בכיר מצרי אמר כי גלעד דחה את ביקורו במצרים בעקבות המתיחות עם אולמרט. חמאס: "לא נוותר על שם אחד ברשימת האסירים"

ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון האלוף (במיל') עמוס גלעד דחה את ביקורו בקהיר שהיה מתכונן להיום, כך פרסם היוםה העיתון "אל חייאת". מקורות במצרים העריכו כי הסיבה לדחיית ביקורו של גלעד נעוצה במתח בין ראש הממשלה אהוד אולמרט, לבין גלעד ושר הביטחון אהוד ברק.

בתוך כך, בכיר חמאס אוסמה חמדאן אמר כי ארגונו לא יוותר ולו על שם אחד מרשימת האסירים לשחרור שהגיש. עוד אמר כי החמאס אינו מתנגד לכך שהעסקה תתבצע בשלב אחד ולא בשלושה שלבים כפי שסוכם בעבר, בתנאי שכל האסירים ישוחררו עם שחרורו של שליט.

עוד דווח כי ארגון ועדות ההתנגדות העממית שחבריו נמנים על חוטפי גלעד שליט הודיע לראש המודיעין המצרי סולימאן כי הארגונים הפלסטינים אינם מתנגדים שישראל תגרש אסירים תושבי הגדה לרצועת עזה, אך הם לא יסכימו לגירושם אל מחוץ לשטחים הפלסטינים.

בתוך כך, שר החוץ של צרפת ברנאר קושנר הביע התנגדות לכריכת שחרור שליט ופתיחת המעברים לעזה. קושנר אמר כי צרפת תומכת ביוזמה המצרית, ומבחינתה אין לקשור בין שתי הסוגיות ויש לפעול להשיגן במקביל.

הליבה של העסקה

בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, אמר אתמול בראיון לאתר האינטרנט של חמאס כי העסקה לשחרור גלעד שליט אינה קשורה ברגיעה. לדבריו, "הגשנו רשימה של אסירים, אם ישראל תענה לה בחיוב תהיה עסקה". כך דווח בקול ישראל. א- זהאר טען כי ישראל מנסה לעקוף את דרישות חמאס, ומסרבת לשחרר כמה מהאסירים ששמותיהם מופיעים ברשימה והם הליבה של עסקת השבויים.

מוקדם יותר אתמול התייחס ראש הממשלה אהוד אולמרט לסוגיית שחרור האסירים. אולמרט אמר כי "העברנו לחמאס מאות שמות של אסירים פלסטינים שלא נכללו ברשימה המקורית". לדבריו, "אישרנו שמות רבים ונרשמה התקדמות במגעים". אולמרט חזר על עמדתו ואמר כי "מי שחושב שנפתח את המעברים לעזה לפני שנפתור את סוגיית גלעד שליט טועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully