וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר למטפלת שהתעללה בחוסים

קובי מנדל

8.2.2009 / 18:47

רוזה דוידוב, מטפלת במעון לילדים חוסים, הורשעה כי במסגרת עבודתה התעללה בחוסים פיזית ומילולית. השופט: "מעשיה היו איומים"

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר היום (ראשון) 15 חודשי מאסר בפועל ו-15 חודשי מאסר על תנאי על רוזה דוידוב, בת 43 מפרדס חנה, לאחר שהורשעה בעבירות רבות של תקיפת קטין וחסר ישע והתעללות בקטין וחסר ישע, אותן ביצעה בעת עבודתה כמטפלת במעון "אתגר" לילדים חוסים בעלי דרגות פיגור שונות. מעשיה של דוידוב נחשפו לראשונה בתוכנית התחקירים של אמנון לוי בערוץ 10.

על פי כתב האישום, החל מחודש נובמבר 2007, החלה הנאשמת להתעלל בחוסים התעללות גופנית ונפשית. הנאשמת בין היתר, היכתה אותם, צעקה, קיללה ואיימה עליהם והכל כהתנהלות קבועה. התנהגות הנאשמת לוותה, כמעט כדרך קבע, בצעקות קללות ואיומים כלפי החוסים. כמו כן, נקטה הנאשמת אלימות תוך כדי טיפול בחוסים, בכך שלמשל נהגה למשוך אותם בכוח למיטותיהם, היכתה חוסים בעזרת מגב בכל חלקי גופם, משכה בכוח חוסה ונעלה אותו בחדר, הכתה חוסים בראשם באמצעות חפצים, בעטה בהם, ובאחד המקרים אף הפילה לארץ חוסה שנחבלה ובעקבות כך נזקקה לטפול רפואי.

סגן הנשיא השופט אילן שיף ציין בגזר הדין כי "מעשיה של הנאשמת איומים וראויים לכל גינוי. במשך תקופה רצופה של מספר חודשים היא תקפה והתעללה בחוסים חסרי ישע, בעלי פיגור, חלקם קטינים, שלא יכלו להתלונן ולדווח כיאות על מעשיה החמורים. אין זאת, כי ניצלה את תפקידה ומוגבלותם, כדי להשליט משמעת מפוקפקת וכדי ליתן דרור לרגשות הזעם שלה. בהיות החוסים אוכלוסייה חסרת ישע, הרחוקה ממשפחתה, שומה על כל המטפל בחוסים להתחשב במגבלותיהם, להעניק להם חום ואהבה, לשמור עליהם וכמובן לא לנצל את מצבם לעשיית מעשים פסולים מוסרית ואסורים משפטית".

יחד עם זאת, הביע השופט פליאה כיצד במשך כמה חודשים, התמידה הנאשמת במעלליה הקשים ואיש מעובדי המעון לא מצא לנכון לדווח עליהם. השופט הבהיר כי לנוכח מסקנותיו יועבר גזר הדין לפקיד הסעד הראשי על מנת שימשיך להפיק הלקחים הנדרשים למניעת מקרים מעין אלו בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully