וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "אין התקדמות בעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.2.2009 / 15:39

מוחמד נזאל אמר ל'אל ג'זירה', כי "לא הושגה כל התקדמות או פריצת דרך הנוגעת לעסקת חילופי השבויים בין חמאס לישראל"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוחמד נזאל, הכחיש היום (ראשון) בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" את הדיווחים לפיהם הושגה התקדמות במגעים לעסקה לשחרור גלעד שליט בין ישראל לחמאס. "לא הושגה כל התקדמות או פריצת דרך הנוגעת לעסקת חילופי השבויים בין חמאס לישראל", אמר.

לדבריו, "בנוגע לעסקה, אני אומר בכנות שאין שום חדש בנושא. אני מקווה שתושג התקדמות כדי שהאסירים הפלסטינים ישוחררו מבתי הכלא בישראל, אולם איננו רוצים להציג מצג-שווא לפיה הושגה פריצת דרך בנושא". מוקדם יותר בראיון ל"אל-ג'זירה" סרב בכיר חמאס ברצועת עזה מחמוד א-זהאר להתבטא בנושא.

העיתון "אל-חיאת" דיווח הבוקר כי ישראל הסכימה לשחרר אלף אסירים פלסטינים, ביניהם ראש התנזים בגדה לשעבר מרוואן ברגותי, בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. עם זאת, ישראל מתנגדת לשחרורו של אחמד סעדאת, מתכנן רצח השר רחבעם זאבי. בין האסירים נשים, ילדים ומספר בכירים נוספים.

בעבר ביקש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לשחרר את ברגותי ואת סעדאת, בטענה כי שחרורם יחזק את מעמד הרשות הפלסטינית, אולם ראש הממשלה אהוד אולמרט סירב להתחייב על כך בפניו. אולמרט אמר רק כי באופן כללי הוא מוכן לשחרר אסירים.

גם ראש הממשלה אהוד אולמרט צינן את הדיווחים מהבוקר על העסקה הקרובה לשחרור גלעד שליט. "קמתי הבוקר עם רצף של דיווחים על עתידו של גלעד שליט", אמר אולמרט בישיבת הממשלה. לדבריו, "הדיווחים לא יצאו ממני או מלשכתי. הטיפול בעניין שליט מתמשך ומרוכז על ידי. הפרסומים מופרזים ומזיקים, ואין צורך בהם. העניין מורכב סבוך ורגיש ומחייב זהירות מופלגת במה שנאמר. כשיהיה מה למסור אעשה כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully