וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נדבר עם אירן בתנאי שתוותר על הגרעין"

7.2.2009 / 15:00

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי בפני אירן בחירה ברורה: "המשך פיתוח הגרעין יביא לבידודה. נטישת הגרעין תביא לה תמריצים משמעותיים"

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (שבת) כי הממשל של ברק אובמה אומנם שוקל מחדש את המדיניות כלפי אירן ומוכן לקיים עימה שיחות אך היא נדרשת לוותר על שאיפות הגרעין שלה. בכינוס העולמי בנושא ביטחון במינכן אמר ביידן כי "אנו מוכנים לדבר עם אירן ולהציע לה בחירה ברורה – המשך פיתוח הגרעין יביא ללחץ ולבידוד. נטישת תוכנית הגרעין והתמיכה בטרור תביא לאירן תמריצים משמעותיים".

על המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית אמר ביידן כי ארצות הברית תפעל להקמת שתי מדינות לשני עמים. "אנו ננצח את הקיצוניים שמעוניינים להנציח את הקונפליקט. הממשל האמריקאי יפעל להקמת שתי מדינות לשני עמים ולמען שלום רחב באיזור בין ישראל לשכנותיה הערביות".

גם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל התייחסה בכינוס לסוגית הגרעין האירני ואמרה כי היא מקווה שיימצא פיתרון דיפלומטי. מקרל הוסיפה כי היא גרמניה מוכנה להרחיב את הסנקציות אם לא תהיה התקדמות בנושא.

"אנחנו רוצים פתרון דיפלומטי", אמרה מרקל בנאום בהתייחסה להצעתו של נשיא ארה"ב ברק אובמה לפתוח בדיונים עם טהרן בעניין התחמשותה הגרעינית. "אני חושבת שהממשל האמריקאי החדש יבהיר את גישתו לאירן בחודשים הקרובים. אנחנו מוכנים ללכת במסלול הזה ביחד עם ארצות הברית, אולם אנו מוכנים גם להטיל סנקציות חמורות יותר על אירן אם יהיה צורך בכך, ולא תחול התקדמות במגעים".

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אמר גם הוא בכינוס כי יש צורך בהידוק והגברת הסנקציות על אירן, אם זו לא תיענה לדרישות המערב בנושא סוגיית פיתוח הגרעין שלה. סרקוזי הוסיף כי רוסיה צריכה להראות נכונות ולסייע למאמצי המערב בנושא. "אנו זקוקים לרוסיה כדי להפוך את הסנקציות על אירן לאפקטיביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully