וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ישראל מחפשת תירוצים לתקוף בעזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.2.2009 / 14:09

דובר הארגון דחה את האיומים לתקוף בעזה וטען כי המנהיגים הישראלים "מנסים למצוא תירוצים מופרכים על מנת להסלים את מתקפתה נגד העם הפלסטיני"

ממשלת חמאס דחתה את האיומים הישראליים להסלים את התקפותיה ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות. דובר הממשלה, טאהר א-נונו, אמר (ראשון) כי המנהיגים הישראלים "מנסים למצוא תירוצים מופרכים על מנת להסלים את מתקפתה נגד העם הפלסטיני וכדי להכשיל את המאמצים המצרים לכונן רגיעה".

לדברי א-נונו, ישראל מנסה ללחוץ על העם הפלסטיני לקבל את התנאים הישראלים לרגיעה. "אין שום בסיס לטענות הישראליות לפיהן שוגרו רקטות. מטרת הטענות היא להשיג רווחים בתקופת הבחירות על חשבון הדם הפלסטיני". א-נונו קרא עוד לכל הפלגים הפלסטינים לכבד את "ההסכמה הלאומית".

בתגובה לירי הרקטות הבוקר אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט בפתח ישיבת הממשלה, כי "שבועיים חלפו מאז שישראל החליטה לנצור את האש עם שני תנאים – הפסקת הירי וביצוע פעולה למניעת הברחות דרך ציר פילדלפי. למול התנאים האלו ידענו כל הזמן שיש סיכוי שחמאס ינסה להתעצם ולהמשיך בירי". שרת החוץ ציפי לבני אמרה כי "אין צורך להתמהמה, התגובה צריכה להיות קשה ומיידית".

שר הביטחון אהוד ברק אמר לפני ישיבת הממשלה: "נגיב על מה שקורה ברצועה בדרך הנכונה. המטכ"ל וגורמי הביטחון יגבשו את דרך התגובה. עלינו לפעול בשיקול דעת ואחריות. אני יודע שאנו בתקופת בחירות, אבל אנחנו רואים מצעד של ברברת מאלו שחלקם לעולם לא החזיקו נשק ביד ושלא קיבלו החלטה אמיתית בחייהם. אנחנו פעלנו בעבר ונפעל גם בעתיד ככל שיידרש.

בתוך כך שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, אמר בכנס שנערך היום במכון ליחסי ישראל ארה"ב במרכז רבין כי "כל עוד לא יוסר המצור בעזה תופעת ההברחות תימשך. הפיתרון לכל הבעיות באזור טמון בפיתרון הסכסוך עם הפלסטינים. מצרים צופה שיוכרז בקרוב על הסכם הפסקת אש ארוך טווח, כעת מתקיים דיאלוג מהיר ואינטנסיבי כדי להשיג מטרה זו". בנוסף שלל רידא את ההאשמות על כך שיש הברחות נשק משטח מצרים אך עם זאת אישר כי הוצבו מצלמות אמריקאיות לאורך הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully