וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מאשימה: אירן אחראית ללחימה בעזה

28.1.2009 / 17:48

שר החוץ המצרי תקף את טהרן, חיזבאללה וחמאס, וטען כי עודדו את הלחימה כדי להסיט את הלחץ על טהרן להקפיא את תוכנית הגרעין

מצרים העבירה היום (רביעי) ביקורת חריפה על אירן, חמאס וחיזבאללה, וטענה כי הם שיתפו פעולה בלחימה בעזה כדי לעורר את הסכסוך במזרח התיכון. לדברי שר החוץ המצרי אחמד אבו רייט, "הם ניסו להחמיר את הסכסוך כדי לשרת את האינטרסים של אירן, שהשתמשה בהם כקלפי מיקוח כדי לחמוק מהלחץ של מדינות המערב בנושא תכנית הגרעין". אבו רייט אמר את הדברים בראיון טלוויזיוני.

הוא הוסיף כי מצרים חיבלה בנסיונותיה של קטאר לארגן פסגה של העולם הערבי בנושא הלחימה בעזה, בטענה שהיא היתה גורמת לפילוג בעולם הערבי: "מצרים גרמה לוועידה להיכשל. אם היא היתה יוצאת לפועל עם פורום מלא ובאופן רשמי, היא היתה פוגעת בפעילות הערבית. אנחנו רואים מה שאחרים לא רואים".

מדובר בהודאה רשמית ראשונה של מצרים על כך שהכשילה את הועידה שנערכה ב-16 בינואר, שסימלה את הפילוג בעולם הערבי. קטאר לא הצליחה בסופו של דבר לגייס תמיכה כדי להפוך את הפסגה לרשמית.

קהיר זועמת על ניסיונותיה של קטאר לגנוב לה את הבכורה בעולם הערבי וחלק מהזעם מופנה גם כלפי רשת הטלוויזיה הקטארית הפופולרית אל ג'זירה. אבו רייט טען כי דוחא נעזרת ברשת כדי לפגוע במצרים: "יש אנשים שמדמיינים שניתן להפיל את המדינה המצרית עם ערוץ לווייני, מבלי להבין שמצרים חזקה בהרבה. מצרים גדולה מאוד ויש לה השפעה רחבה, למרות ניסיונות לכרסם בהשפעתה, בין אם באל גז'ירה ובין אם בערוצים אחרים". אבו רייט מתח ביקורת גם על חמאס על ההפיכה שביצע ברצועה ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully