וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח אובמה יגיע לישראל לקדם את הפסקת האש

פנחס וולף

24.1.2009 / 18:09

ג'ורג' מיטשל יבקר בירושלים ובשטחי הרשות כבר השבוע בניסיון לקדם הפסקת אש ארוכת טווח. צפוי להיפגש עם ראש הממשלה אולמרט ושרת החוץ לבני

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, צפוי לבקר בישראל בשבוע הבא. כך מסרו גורמים דיפלומטיים לסוכנות הידיעות "רויטרס". לפי הדיווח, מיטשל יבקר בירושלים ובשטחי הרשות הפלסטינית וינסה לקדם הפסקת אש ארוכת-טווח. בין השאר הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ושרת החוץ ציפי לבני.

שר התחבורה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני שאול מופז, התייחס הערב להחלטתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, לשלוח את נציגו המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל לאזור כבר בשבוע הבא. מופז אמר כי "אנחנו מקבלים בברכה את בואו. ידענו להתמודד עם הממשל הקודם ונדע להתמודד גם עם הממשל הנוכחי". השר מופז אמר את הדברים בסיור שערכו אנשי מפלגת קדימה בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה.

נשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז על מינויו של מיטשל בשבוע שעבר במחלקת המדינה. הוא אמר בנאומו, כי "אחת המטרות של הממשל שלי תהיה לפעול באגרסיביות להשגת שלום בר קיימא בין ישראל לפלסטינים, ובין ישראל לשאר שכנותיה הערביות". אובמה הבהיר כי ישלח את מיטשל למזרח התיכון "מוקדם ככל שניתן", בניסיון לשמור על הפסקת האש שהושגה בין ישראל לחמאס וכדי לקדם הסכם שלום עם הפלסטינים.

הוא הוסיף, כי ארה"ב מחוייבת לביטחונה של ישראל. "תמיד נתמוך בזכותה להגן על עצמה", אמר. הוא גם הדגיש את נחישותו לסייע בשמירה על הפסקת האש והקמת מנגנון יעיל למניעת הברחות כדי למנוע מחמאס להתחמש מחדש. "נוודא שהפסקת האש נאכפת", הצהיר. "ארה"ב ושותפותיה יתמכו בהקמת מנגנון יעיל למניעת הברחות שימנע מחמאס להתחמש מחדש". לדברי אובמה, הוא מחוייב לחזון שתי המדינות, ישראלית ופלסטינית, זו לצד זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully