וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר על הצעדה: "לסגור את המשטרה"

עדי שמחוביץ

21.1.2009 / 12:27

בג"ץ לחץ לקבוע תאריך לקיום המצעד באום אל פחם. בן גביר: "הצעדה היא זכות יסוד, ואם המשטרה לא מסוגלת לאבטח, צריך לפטר המפכ"ל"

בג"ץ דן הבוקר (רביעי) בעתירתו של פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר בעניין קיום תהלוכה באום אל פחם. התהלוכה, שנקבעה בעקבות החלטת בית משפט לאמצע דצמבר, נדחתה בשל המצב הביטחוני, ולאחר מכן נדחתה שוב בשל המבצע בעזה. בדיון היום ביקש בן גביר מבית המשפט לדרוש מהמדינה לאפשר את קיום המצעד כפי שקבע בית המשפט. עו"ד מיכל צוק מפרקליטות המדינה אמרה כי "בשל העובדה שרק סיימנו את המבצע, ההערכה הביטחונית בעניין תהיה רק לאחר הבחירות".

הרכב השופטים בראשות השופט אדמונד לוי מתח ביקורת חריפה על המדינה בשל הדחיות החוזרות: "אם גברתי היתה פוגשת בקשה היום על ידי גוף כזה או אחר שרוצה להפגין למען השלום בין פלסטינים לישראלים כשהם מניפים דגלי ישראל ואש"ף והיו נשמעים איומים מצד זה או אחר, האם גם להם הייתם אומרים תמתינו לאחר הבחירות?", שאל לוי והוסיף כי בכל תאריך שייקבע יהיו איומים.

"התהליך הזה יחזור על עצמו ומדינת ישראל צריכה להפגין ריבונות בתוך עיר מעריה. מדובר בהפגנה פעוטה ומדינת ישראל שאומרת שיש לה צבא ושוטרים לא יכולה לאבטח מצעד כזה?", הוסיף השופט. השופטים לחצו על המדינה לתת תאריך לקיום התהלוכה, ובלחץ השופטים אמרה עו"ד צוק כי התהלוכה תתקיים כחודש וחצי לאחר הבחירות הכלליות.

בתגובה אמר ברוך מרזל: "אנחנו נלמד את המשטרה והפרקליטות שאום אל פחם זו לא נקודה במפה אלא חלק ריבוני במדינת ישראל", ובן גביר הוסיף: "אני מקווה שאחרי הפעם השלישית שבית משפט נוזף המשטרה ובפרקליטות, יפנימו אבירי שלטון החוק שהם חייבים לאפשר לנו את מה שהם מאפשרים לשמאל. הצעדה באום אל פחם היא זכות יסוד, ואם המשטרה לא מסוגלת לאבטח אותה צריך לסגור את המשטרה ולפטר את המפכ"ל".

גם יו"ר התנועה החדשה-מרצ חיים אורון אמר כי "על המשטרה לאשר את מצעד פעילי הימין באום אל פחם". עם זאת, הוא הבטיח כי "נהיה שם כדי להפגין נגד הצועדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully