וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מול בסיס חיה"א: "התקיפות - פשע מלחמה"

נתיב נחמני

2.1.2009 / 9:14

פעילי שמאל הגיעו לבסיס חיל האוויר בתל אביב כשהם עוטים בגדים לבנים ומכוסים בצבע אדום. המשטרה עצרה 21 מהפעילים

אסור להשתמש

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

עשרות פעילי תנועת השמאל "אנרכיסטים נגד הגדר" הגיעו הבוקר (שישי) לבסיס חיל האוויר וניסו לחסום את הכניסה למקום. הפעילים נשכבו על כביש הגישה לבסיס והעמידו פני מתים כשהם לבושים בגדים לבנים ומכוסים בצבע אדום, המסמל לדבריהם את הדם הרב שנשפך ברחובות עזה. 21 מהפעילים שהשתתפו במיצג נעצרו על ידי המשטרה.

במשטרה טוענים כי בעקבות היערכות מוקדמת למיצג, נמנעה הפרעה לתנועה בבסיס. אחת הפעילות אמרה כי "העמדנו פני גופות במיצג שמטרתו להמחיש לטייסי צה"ל את תוצאות מעשיהם בעזה. טייס הנמצא בגובה אלפי רגל, המכוון למטרה ולוחץ על כפתור, יכול להתעלם, לשכוח או אולי אפילו לא לקלוט שברגע זה ממש הוא הרג בני אדם חפים מפשע".

בתנועה שארגנה את המיצג אומרים עוד כי "אי אפשר להתנגד לפגיעה באזרחים בשדרות מבלי להתנגד להרג המאסיבי של אזרחים בעזה. דיני הלחימה של החוק הבין לאומי מחייבים להימנע ככל האפשר מפגיעה באזרחים. הפצצות האוויריות של חיל האוויר הישראלי על עזה הצפופה בהכרת פוגעות באזרחים והן פשע מלחמה. כל טייס המפציץ את עזה מפציץ אוכלוסיה אזרחית והוא פושע מלחמה".

כאמור, 21 מהפעילים שהשתתפו במיצג נעצרו. במשטרה מוסרים כי "ידענו מבעוד מועד על כוונתם של הפעילים, ארבנו להם במקום ואף תיעדנו אותם כשהם מתארגנים לפעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully