וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות פיקוד העורף: מי צריך לרדת למקלט?

לאור התרחבות ירי הרקטות, פורסמו הנחיות חדשות לתושבי יישובי הדרום. מיליון בני אדם בדרום הונחו לשהות סמוך למחבים המוגנים

פיקוד העורף הוציא היום (רביעי) הנחיות חדשות לתושבי באר שבע לנוכח נפילת הרקטות בעיר. בכך נכנסו כמיליון אזרחים תחת איום הרקטות. על פי ההנחיות, חל איסור על התכנסויות, התקהלויות וקיום אירועים המוניים בעיר. יש להימנע ככל הניתן משהייה מחוץ למבנים ולהישאר בקרבת מרחב מוגן. בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן. פיקוד העורף החליט כי גם מחר לא יתקיימו לימודים ביישובי הדרום. תושבי היישובים שבין 30-40 ק"מ מרצועת עזה, לרבות באר-שבע, יבנה וגדרה מונחים להיכנס למיגון בתוך 60 שניות מרגע הישמע אזעקה או קול נפץ.

תושבי הישובים בטווח של עד 4.5 ק"מ מרצועת עזה, לרבות העיר שדרות, מונחים להמשיך ולהישאר באופן רציף במבנים, בסמוך למרחבים המוגנים. תושבי יתר הישובים עד לטווח 10 ק"מ, מונחים לשהות במקומות המאפשרים כניסה למיגון בתוך 15 שניות. ביישובים אלה חל איסור על התקהלויות והתכנסויות ולא יתקיימו לימודים, למעט בגני ילדים ממוגנים בתוך היישובים. לא ייפתחו מרכזי קניות, למעט שירותים חיוניים כדוגמת קופות חולים ומרכולים. בישובים תתקיים עבודה במפעלים חיוניים. במקומות העבודה בהם קיים מרחב מוגן לכל העובדים, תותר העבודה.

תושבי הישובים שבין 10-20 ק"מ מרצועת עזה, לרבות אשקלון, נתיבות והסביבה, מונחים להיכנס למיגון תוך 30 שניות מרגע הישמע אזעקה או קול נפץ. בישובים אלה מותרות התקהלויות והתכנסויות עד 100 איש תחת תקרה קשיחה בלבד. בישובים אלה לא יתקיימו לימודים. מרכזי קניות בישובים אלה ייפתחו במבנים קשיחים בלבד ותתקיים עבודה במפעלים חיוניים. במקומות העבודה בהם קיים מרחב מוגן לכל העובדים, תותר העבודה.

תושבי הישובים שבין 20-30 ק"מ מרצועת עזה, לרבות אשדוד, קריית-גת, קריית-מלאכי, אופקים, רהט והסביבה מונחים להיכנס למיגון בתוך 45 שניות. בישובים אלה מותרות התקהלויות והתכנסויות עד 300 איש תחת תקרה קשיחה בלבד. בישובים אלה לא יתקיימו לימודים.

מרכזי מידע, סיוע ואירוח

מוקד פיקוד העורף בטלפון 1207 או באתרhttp://www.oref.org.il

התרעה על ירי רקטות באזעקה או בהשמעת "צבע אדום" ניתן לשמוע גם בתדרי הרדיו האזוריים:
שדרות: תדר 104FM בגל שקט בין השעות 21:00 בערב ועד 07:00 בבוקר.
אשקלון: תדר 90FM בגל שקט בכל שעות היממה. תדר 101.5FM בגל שקט בין השעות 21:00 בערב ועד 06:00 בבוקר. נתיבות: תדר 106FM בגל שקט בין השעות 21:00 בערב ועד 06:00 בבוקר.

התרעות על אזעקות בגדרה, יבנה והמועצות חבל יבנה, ברנר ונחל שורק יושמעו ברדיו דרום בתדרים 93.3 FM ו-101.5 FM. וכן, ברדיו לב המדינה בתדר 91 FM.

ביתר שעות היממה ישמיעו תחנות הרדיו התרעה תוך כדי השידורים.

מוקד נט"ל (סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי):
1-800-363-363 http://www.natal.org.il/

מוקד ער"ן (עזרה ראשונה נפשית): 1201

חדר מצב משרד החינוך: 1-800-250025

המשרד לענייני גמלאים מפעיל מוקד חירום לתושבי הדרום בחמש שפות (עברית, ערבית, אנגלית, אמהרית ורוסית). המוקד פועל בימים א'-ה', בין השעות 08:00-20:00. ניתן ליצור קשר בטלפון 8840* או בפקס 03-6442572 או במייל infogimlaim@pmo.gov.il

משרד הבריאות פתח מרכזים לטיפול בנפגעי חרדה במקומות הבאים:
שדרות: רחוב הרצל 59, נתיבות: רחוב סמילו 10, מועצה אזורית אשכול: אולם המופעים, מועצה אזורית שדות נגב: מקלט מתחם המועצה, אשקלון: תיכון מקיף עירוני ד', אופקים: רחוב מבצע קדש פינת קיבוץ גלויות, אשדוד: רחוב העצמאות 54, באר שבע: מרכז פדגוגי מול בית החולים "סורוקה".

עיריית חיפה פתחה מוקד אירוח לתושבים המתגוררים באזור העימות בדרום ומעמידה לרשות האורחים בחינם מתקני תרבות, ספורט ונופש: 1700-507-002

עיריית ירושלים פתחה מוקד אירוח לתושבים המתגוררים באזור העימות בדרום ומציעה הנחות באתרי תרבות ותיירות בעיר:
02-5314600

הנחיות מגן דוד אדום

גם מגן דוד אדום פרסם הנחיות "עשה ואל תעשה" במקרה של נפילת טיל. "גם באמצעים פשוטים אפשר להציל חיי אדם", נמסר. "לא נידרש לכך ציוד מיוחד ולא מכשירים משוכללים, די בהכרת המצוות עשה ואל תעשה. מומלץ כי כל מי שנקלע לאירוע יפעל על פי ההנחיות ללא היסוס, וכך יגדיל את הסיכויים להציל את חיי הנפגעים", מסר נתן קודינסקי, מנהל מחלקת ההדרכה במד"א.

על פי הנחיות מד"א, במקרה של נפילת טיל: צור קשר עם הסובבים אותך ואתר אם יש נפגעים. במידה שיש נפגעים התקשר למוקד מד"א בטלפון 101. תאר את מצב הנפגעים ומיקומם המדויק. הגש עזרה ראשונה רק על פי הכשרתך.

טיפול בשטפי דם חיצוניים: עצור מייד כל דימום חיצוני. לחץ ישירות בידך על הפצע המדמם. בצע חבישה הדוקה על הפצע המדמם. אל תניח חוסמי עורקים על פצע מדמם כאשר ניתן לעצור אותו בלחץ ישיר.

הטיפול בשאיפת עשן וכוויות חום: יש לחלץ את הנפגע מאיזור אפוף בעשן למקום מאוורר תוך שמירה על דרכי הנשימה של הנפגע. כבה את האש ע"י גלגול הנפגע בחול, או ע"י שמיכה, או ע"י זרם של מים (אין להשתמש במטף לכיבוי אדם בוער) דאג למעברי אוויר חופשיים ע"י הטיית הראש לאחור. שטוף את אזור הכוויה במים פושרים וכסה את המקום הכוויה ע"י כיסוי נקי. אין להשתמש במשחות, שמנים, או אבקות שונות.

פגיעות ראש: בדוק באם הנפגע בהכרה. במידה שהנפגע מחוסר הכרה פתח את דרכי האוויר. במידה שאינו נושם - הנשם ובצע עיסוי חזה (לב). במידה שנושם: השכב את הנפגע על הצד בכדי למנוע אפשרות של חנק מהקאות ושמירה על דרכי אוויר. אין לתת לנפגע שתייה.

פגיעות בבטן והחזה: יש להשכיב את הנפגע. לכסות את הפצע בתחבושת סטרילית. אין לתת לנפגע עם חשד לפגיעה פנימית שתייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully