וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה לפני חג הקורבן: אין כסף ואין חשמל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.12.2008 / 12:13

75 אלף איש לא קיבלו משכורות, האספקה תאזל תוך שלושה ימים והפסקות החשמל הן יזומות: חג הקורבן בעזה ייחגג השנה בצניעות

תושבי רצועת עזה נערכים לחג קורבן צנוע ועצוב. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפרו (ראשון) תושבים בעזה כי כ-75 אלף איש מבין העזתים לא קיבלו את משכורותיהם משום שישראל מסרבת להעביר מיליוני שקלים לבנקים בעזה. "פקידי הרשות חיכו בכיליון עיניים למשכורות וגילו שהבנקים נסגרו ולא נכנס להם כסף", אמרו התושבים. "זה נפל עליהם בהפתעה".

התושבים סיפרו כי, בניגוד לעובדי החברות הפרטיות שקיבלו משכורות, לפקידי הרשות "אין גרוש בכיס". לכן הם אינם מסתובבים בשווקי הרצועה ולא רוכשים מזון לקראת החג, שיימשך שלושה ימים. "הם ממתינים לנס כלשהו", אמרו. "אולי לפתע ישראל תסכים להעביר שקלים לבנקים והם יקבלו לפתע את משכורותיהם".

בתוך כך, סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים מטעם האו"ם (אונר"א) הודיעה כי בשל סגירתם של המעברים לרצועת עזה, תאזל האספקה לרצועה תוך יומיים או שלושה. דובר הסוכנות אמר כי המשבר ההומניטארי בעזה הולך ומחריף וקרא לקהילה הבינלאומית לדרוש מישראל להתיר את כניסתם של ציוד ומזון באופן מיידי. "750 אלף איש בעזה מסתמכים על סיוע", הוסיף.

לדבריו, הציוד שהעבירו המשאיות הספורות שהכניסה ישראל לרצועה "אינו מספיק", וזאת בנוסף להפסקות חשמל רבות השוררות ברחבי הרצועה למשך שעות ארוכות. במקביל אמר סגן יו"ר רשות האנרגיה הפלסטינית, כנעאן עביד, כי בשל המחסור בדלק בעזה, בשעות הצהריים תיפסק פעילות תחנת הכוח ברצועה והחשמל יופסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully