וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי שדרות: "המדינה מסרבת למגן הבתים"

יהושע בריינר

5.11.2008 / 16:05

התושבים בעיר מוכת הקסאמים טוענים כי המדינה לא מוכנה לשלם לקבלנים פרטיים על מיגון הבתים. "אנחנו מרגישים חסרי אונים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

הרגיעה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה כנראה הסתיימה וחלק מתושבי שדרות עדיין חשים מופקרים. לוואלה! חדשות נודע כי המדינה מסרבת להמשיך לממן בניה של המרחבים המוגנים שהחלו להיבנות בעיר על ידי קבלנים פרטיים.

עשרות משפחות שבניית הממ"דים החלה אצלם, עומדים כעת חסרי אונים מול מבני בטון שסיום בנייתם אינו נראה באופק, זאת לאחר שהקבלנים הפרטיים טוענים כי המדינה לא שילמה להם עד כה על עבודתם. "זה רק עניין של זמן עד שנשוב לתקופת הקסאמים", אומר אריה חן, תושב העיר, "בינתיים עומד לי בחצר מבנה בטון שבנייתו לא הסתיימה ואנחנו פשוט חסרי אונים".

עם תחילת הרגיעה העמידה המדינה בפני התושבים שתי אופציות לבניית הממ"דים. האחת דרך חברת 'עמיגור' שהתחייבה לסיים את הבנייה בתוך כשנה, והשנייה דרך קבלנים פרטיים, כאשר המדינה מתחייבת לממן את הבנייה, בעלות של כ-87 אלף שקלים.

עשרות משפחות שבחרו בדרך השנייה החלו את בניית הממ"דים, כאשר המדינה התחייבה לשלם לקבלנים על פי קצב בנייתם. לצורך הבנייה הרסו חלק מהמשפחות קירות בבית, אולם בפועל המדינה לא שילמה לקבלנים ואלה הפסיקו את עבודתם לאחר בנייה חלקית של הממ"ד.

"זו פשוט חרפה שעיריית שדרות איננה מתערבת בנושא", אומר חן, "בינתיים יש לנו בחצר חלקי בטון וברזלים ואנחנו לא יכולים אפילו להוציא את הנכדים לחצר. אני לא מבין למה הם מחכים. הם התחייבו לשלם לקבלנים אבל הם טוענים בינתיים הם לא קיבלו שקל. מצד אחד אני מצדיק אותם, אבל מצד שני מה אנחנו אמורים לעשות ברגע שיפול עלינו קסאם? אנחנו לא רצינו לבנות את הממ"ד דרך חברת עמיגור כי אמרו לנו שזה ייקח להם זמן ואנחנו לא מוכנים לקחת את הסיכון הזה, אבל בינתיים הבנייה שלהם מתבצעת ואנחנו עומדים ללא שום מיגון".

"שחרור התשלומים נעשה בהתאם להתקדמות"

"אני לא יודע מזה", אומר בתגובה אורן מלכה, חבר מועצת העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה,"אנחנו אישרנו לכל מי שביקש לבנות, אפילו שאנחנו בתוך מערכת בחירות כינסנו את הוועדה ואישרנו לכל מי שרוצה לבנות ממ"ד. זה הרי פיקוח נפש. לדעתי מי שבנה דרך קבלן פרטי בכלל לא אמור לעבור דרכנו. אני לא מכיר את הפרשה אבל אני מבטיח לבדוק ולטפל בנושא".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה כי "ישנו מנגנון לתשלום בעבור בניית ממ"דים על ידי התושבים באמצעות קבלנים פרטיים, כשהתשלום נעשה באמצעות חברת 'עמיגור' ומנהלת שהוקמה לשם סיוע וטיפול בתושבים. שחרור התשלומים נעשה בהתאם להתקדמות הביצוע, ולאחר שעמדו התושבים בתנאים הנדרשים, בהם היתר בנייה. עד כה הגישו 79 תושבים בשדרות בקשה לביצוע עצמי, מתוכם רק 26 קיבלו היתרי בנייה. על יתר הדיירים שטרם הגישו היתר מופעל לחץ יומיומי על ידי חברת 'עמיגור' לקדם את הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully