וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מתקפל: לא ישדר הראיון עם עמיר

ענת קם ונתיב נחמני

31.10.2008 / 14:34

הסערה שעוררו הראיונות שהעניק רוצח ראש הממשלה לערוצי הטלוויזיה עשתה את שלה - ערוץ 10 מצטרף לערוץ 2, ויגנוז את הראיון

הראיון עם יגאל עמיר יגנז ולא ישודר גם בערוץ 10. לחצים מדרגים פוליטים שהופעלו על בעלי המניות הובילו את אלו להנחות היום (שישי) בצהרים את חברת החדשות של הערוץ שלא לשדר הערב את הראיון. בכך מצטרף ערוץ 10 אל ערוץ 2, שהחליט כבר הבוקר בעקבות הלחץ הציבורי הכבד, ולאחר דיונים ממושכים של בכירי חברת החדשות, לגנוז את הראיון עם רוצח ראש הממשלה.

הסאגה בחדשות ערוץ 2 החלה לאחר שמיד בתום המהדורה אתמול, התקשר מנכ"ל "רשת" יוחנן צנגן וחבר בדירקטוריון חברת החדשות, אל יו"ר הדירקטוריון, ד"ר יהודה לנקרי והודיע לו כי מתוקף סמכותו כחבר בדירקטוריון, הוא מתנגד בכל תוקף לשידור הראיון.

לאחר מכן התקיימו מספר שיחות בין לנקרי למנכ"ל חברת החדשות אבי וייס ונוהלו במהלך הלילה דיונים בתוך חברת החדשות. היום בבוקר הודיע וייס לחברי הדירקטוריון על החלטתו שלא לשדר את הראיון. ראוי לציין כי הדעות בחברת החדשות היו חלוקות ומספר גורמים בחברה כן היו בעד שידור הראיון, וכי צנגן ושאר המתנגדים הודיעו למנכ"ל וייס, כי כל החלטה שיקבל היא לגיטימית.

לוואלה! נודע, כי הקלטות נמצאות ברשות חדשות 2 מזה מספר חודשים, אולם הייתה החלטה בחברת החדשות שלא לשדרן. בשבועות האחרונים עמלו בחדשות 10 על השגת הראיון עם עמיר לקראת יום השנה לרצח יצחק רבין ובימים האחרונים התכנסו בכירי הערוץ וחברת החדשות כדי להחליט אם לשדרן.

אמש שידרו חדשות ערוץ 2 את הראיון המוקלט עם הרוצח יגאל עמיר בעקבות שידור ריאיון דומה בחדשות ערוץ 10 באותה שעה. השידור אתמול לא היה מתוכנן ולא הופיע בכותרות בפתיחת המהדורה. כרבע שעה לאחר תחילת המהדורה, הוקפץ הכתב אודי סגל לאולפן והציג קטע מהכתבה שהיתה אמורה להיות משודרת היום ב"אולפן שישי". המהדורה המקבילה בערוץ 10 נפתחה בהצגת ההקלטות. הפרשן המדיני ומנחה "שישי" רביב דרוקר הציג קטעים מההקלטות של עמיר עם תחקירנית החדשות שלי טפירו. לאחר השידור בחדשות 10 שידרו בחדשות 2 את הקלטות שלהם.

לפני קבלת ההחלטה לגנוז את הראיון הסבירו בערוץ 10 את ההחלטה הראשונית לשדר את הראיון: "ההתלבטות אם לשדר את הדברים היתה אמיתית וקשה. ההחלטה לשדר נבעה בראש ובראשונה מן העובדה כי מדובר בנושא בעל עניין רב לציבור. חדשות 10 היא גוף עיתונאי והשיקולים שעלינו להפעיל הם שיקולים עיתונאיים ענייניים, לכן הנחנו בצד את תחושת הקבס שמעורר הרוצח בכל בר דעת ואנו מאמינים שיש להתמודד עם הדברים שהוא משמיע."

נשיאת מועצת העיתונות, השופטת דליה דורנר אמרה הבוקר כי היא ממליצה לערוצים 10 ו-2 לא לשדר את הראיון עם יגאל עמיר בקולו, אלא בכתוביות בלבד. דורנר אמרה את הדברים בראיון לקול ישראל. "תקנון האתיקה מחייב את העיתונאי להביא לידיעת הציבור בלי פחד ובלי משוא כל ידיעה עניינית, אבל מתוך אחריות ופה יש בעיה של לתת לאדם כזה במה".

השב"ס העניש את עמיר

אמש הועבר יגאל עמיר לבידוד בכלא אשל בדרום הארץ. זאת בעקבות הראיונות הטלפוניים שהעניק לערוצי הטלוויזיה. בנוסף, החליט שירות בתי הסוהר לשלול ממנו את הזכות לקיים שיחות טלפון ולהתייחד עם רעייתו, לריסה טרימבובלר.

עמיר נענש על כך שניצל את הטלפון שקיבל באישור מנהלת בית הסוהר לצורך שיחה עם אשתו לריסה טרימבובלר, כדי להתראיין לתקשורת, בניגוד לכללי השב"ס. לעמיר, המרצה את עונשו בתא מבודד, עמדה הזכות לקיים שיחות טלפון עם מספר מוגבל של אנשים, ובהם רעייתו לריסה טרימבובלר.

מחקירה ראשונית, עולה כי אתמול הוא ניצל את הזכות כדי להתקשר לרעייתו, שבביתה נמצאה גם תחקירנית של אחד מן הערוצים, איתה ערך עמיר את הראיון. בנוסף לשלילת זכותו לקיים שיחות טלפון, נשללו מעמיר יתר ההטבות שניתנו לו עד היום ובהן ביקורי משפחה, התייחדות עם אשתו וכל מכשירי החשמל שבתאו אף הוצאו ממנו. בשירות בתי הסוהר ביקשו להביע את מורת רוחם מהעובדה שגופי התקשורת להם התראיין עמיר יפרסמו את דבריו.

(פרסום ראשון: 9:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully