וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "ביום א' נכריע - ממשלה או בחירות"

פנחס וולף

23.10.2008 / 19:40

יו"ר קדימה נשאה דברים בישיבת הסיעה: "הגיע זמן ההכרעה". המו"מ הקואליציוני עם ש"ס, יהדות התורה והגמלאים עומד בפני קריסה

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: נעמה דרור)

יו"ר קדימה ציפי לבני התייחסה אמש (חמישי) למו"מ הקואליציוני. בישיבת סיעת קדימה אמרה לבני כי "הגיע זמן ההכרעה. אני לא מתכוונת להיגרר לדרישות שמבחינתי עוברות את הקו בין לגיטימי לאחראי". לדבריה, "עד יום א' נדרשות החלטות מצד השותפות הקואליציוניות. עד אז נדע אנחנו והציבור כולו אם יש ממשלה או בחירות".

לבני הוסיפה כי "אני מאמינה שנכון להקים ממשלה בישראל במיוחד בעת הזאת, אך אם יתקיימו בחירות, קדימה תנצח". לדבריה, "אני יודעת שצריך לשלם על מנת להקים ממשלה, בעיקר כשאני יודעת את מחירן של בחירות בישראל".

בעקבות דברי לבני החליטה סיעת קדימה לקבל את הצעתו של השר יעקב אדרי ולגבות את צוות המשא ומתן של קדימה עד יום ראשון. אז תתכנס הסיעה בשנית ותחליט על תוצאות המשא ומתן.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר בתגובה לדברי לבני, "כי עד כה, חמישה שבועות לאחר בחירתה ליו"ר קדימה, לבני עשתה ככל יכולתה כדי למנוע מהעם לומר את דברו בבחירות, מי ראוי ויכול להנהיגו ובאיזו דרך. יש לקוות כי עד יום ראשון, לבני תבין את כל מה שילד בישראל יודע, שבכנסת הנוכחית כבר לא תקום ממשלה חזקה, יציבה ומתפקדת, שיכולה להתמודד עם האתגרים הכבדים שבפני ישראל. ממשלה כזאת תוכל לקום רק לאחר בחירות כלליות.

"התקדמות בנושאים שוליים"

זמן קצר לאחר דבריה של לבני, הסתיימה ללא תוצאות משמעותיות, הפגישה בין צוותי המשא ומתן בין קדימה לש"ס. נציגי ש"ס מסרו כי אמנם חלה התקדמות בנושאים שוליים, אולם בנושא המרכזי - מענק משפחה - לא חלה התקדמות. הצדדים קבעו להמשיך ולהיפגש. "בש"ס רוצים להגיע להסכם שהוא בשורה אמיתית ומכובדת", אמרו בש"ס. "לא נציג הסכם שמבייש את המשפחות ברוכות הילדים".

ש"ס דורשת כתנאי להצטרפותה לממשלה, הצהרה פומבית של לבני שבה היא מודיעה כי היא לא תחלק את ירושלים. אתמול דחתה ש"ס את מסמך ההבנות שקדימה הגישה, בו הובטחו לה 950 מיליון שקלים, והיא דורשת כעת מיליארד וחצי שקלים.

בתוך כך, צוות המשא ומתן של מפלגת הגמלאים ביטל את הפגישה הצפויה בהמשך הערב עם נציגי קדימה. בגמלאים נימקו את החלטתם ב"תשובה הבלתי הולמת" מצד לבני לדרישותיהם. יו"ר המפלגה, השר רפי איתן, אמר כי "הטיוטה אשר קיבלנו מאנשי לבני מוכיחה כי ציבור הגמלאים אינו עומד בראש מעיניה של ראש הממשלה המיועדת".

נציגי סיעת יהדות התורה הודיעו גם הם כי הם דוחים את הצעתה של לבני. נציגי הסיעה דרשו להגדיל את קצבאות הילדים ולהעביר תקציבים נוספים לישיבות. ההתקדמות היחידה במו"מ חלה עם נציגי מרצ. יו"ר המפלגה, ח"כ חיים אורון אמר לאחר הפגישה בין צוותי המשא ומתן כי "אם תקום ממשלה, מרצ תצטרף אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully