וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה של תאונות בחיל האוויר

יהושע בריינר

22.10.2008 / 18:58

התרסקות מטוס חיל האוויר מצטרפת לשורת כשלים שהתרחשו לאחרונה. לפני חודשיים נהרגו טייס ואיש צוות אוויר בהתרסקות מסוק "צפע"

ההתרסקות היום (רביעי) של מטוס האימונים מסוג "צוקית", שבה נהרגו פרח הטיס אילן כרמי וקצין בדרגת רב סרן, מעוררת דאגה נוכח מספר כשלים שהתרחשו לאחרונה בחיל. לפני חודשיים נהרגו טייס ואיש צוות אוויר, בהתרסקות מסוק "צפע" (קוברה) בקיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל. ההרוגים היו שי דנור, רב- סרן במילואים בן 35 מראש העין, ויובל הולצמן, בן 40 מהיישוב מתן.

המסוק התרסק במהלך טיסת אימונים בקיבוץ, הממוקם סמוך לבסיס חיל האוויר ברמת דוד. מתחקיר ראשוני של האירוע, עלה כי המסוק שהתרסק ומסוק נוסף המריאו לטיסת אימון מבסיס חיל האוויר ברמת דוד לכיוון מזרח. בגובה של כ-1,500 רגל, שבע דקות לאחר ההמראה, שמע הטייס המוביל בקשר משני אנשי הצוות במסוק השני כי הם מבצעים נחיתת אונס ומאז לא נשמע דבר בקשר.

לפני שבוע וחצי סטה מטוס קרב מסוג F-15 ממסלול הנחיתה בבסיס חיל האוויר בתל נוף והמשיך את נחיתתו על דרך עפר. נזק קל נגרם למטוס, אך איש לא נפגע. בתחילה עלה החשד כי מדובר טעות אנוש של אנשי צוות המטוס, אך כעת נראה שתקלה טכנית היא שגרמה לאירוע.

בחודש אוגוסט ביצע מסוק קרב נחיתת חירום בדרום הר חברון לאחר שאנשי הצוות גילו תקלה טכנית במערכותיו. ביולי נגרם נזק כבד למטוס מדגם F16 בבסיס נבטים, שבעת נחיתתו משך הטייס בידית הלא נכונה וגרם לקיפול הגלגלים ולנחיתת המטוס על הגחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully