וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים הרבנים לוקחים את המשטרה לבג"ץ

נתיב נחמני

13.10.2008 / 14:26

מאות שוטרים שלמדו יהדות עתרו נגד ההחלטה לבטל את הטבות השכר שהובטחו להם, על אף שהחקירה נגדם נסגרה. "הפגיעה קשה ומיידית"

כ-400 שוטרים מרחבי הארץ שסיימו לימודי יהדות שהוכרו כשווי ערך ללימודים אקדמאים לצורך הטבות בשכר, עתרו לבית המשפט העליון נגד החלטת אגף משאבי אנוש (אמ"ש) במשטרה לשלול את ההכרה בלימודים ולהפסיק את תשלום ההטבות. במסגרת ביטול ההטבות נחקרו כ-700 שוטרים בחשד להונאה ומרמה מכיוון שעל פי החשד הצהירו הצהרת כזב לגבי אופי הלימודים ומשכם. בעתירה נכתב כי "על המשטרה להסביר מדוע לא ימנעו מפגיעה קשה ושרירותית בכבודם האישי והמקצועי והצגתם כמי שקיבלו תארים במרמה".

השמועה על לימודי הרבנות עברה מפה לאוזן במשטרה. מדובר היה בלימודים שנמשכים שנתיים בהיקף של 8 עד 10 שעות בשבוע במכללת "אריאל - מרכזים לתורה ויהדות" ושלוחותיה. בסוף הלימודים היו הבוגרים אמורים לזכות בתוספת שכר המקבילה לזו של לימודים לתואר. לטענת השוטרים, גם בהם עלה החשד שמדובר בעסקה לא כשרה, אך לאחר שקיבלו את המלצת הרב סנ"צ אהרון גוטסדינר, שהיה הרב הראשי של מחוז הצפון ולאחר מכן סגן הרב הראשי של המשטרה, נחה דעתם.

אך הרעה לא איחרה לבוא. לטענת השוטרים, המכללות הגישו למשטרה מסמכים ללא ידיעתם, בהם הם מצהירים שסיימו חמש שנות לימוד במוסדות תורניים. בעקבות זאת הם זכו לתוספות השכר, אולם כשהדבר נודע נפתחה חקירה בחשד להונאה בסדר גודל חסר תקדים בתולדות המשטרה.

לטענת השוטרים לא מדובר ב"פרשת לטביה" שנייה. "השוטרים לא גנבו תארים. הם לא שיחדו מרצים ומנהלי מכללות ולא קנו ציונים. הם הרוויחו את תואריהם ביושר ושילמו עליו תשלום מלא", כתב עו"ד פלדמן שנשכר לייצגם באמצעות עמותת זכויות השוטרים, שבראשה עומדת היו"ר אושרה אסף. "ראיה לכך היא העובדה כי מח"ש הודיעה למרבית העותרים על סיום החקירה בהמלצה לסגירת התיקים מאין אשמה או מחוסר ראיות הקושרות את אותו עותר לזיוף מסמכים, להצגת מצג שווא ולקבלת דבר במרמה. נראה כי ההחלטה לבטל את תוספת השכר נועדה לחסוך כספים לקופת המדינה", נטען בעתירה.

"המשמעות: אסון כלכלי מוחלט"

"היעלה על הדעת כי בכל רחבי הארץ, שגו המוסדות המוסמכים של משטרת ישראל ולא ידעו את אופיים המדוייק של לימודי העותרים?", כתב עו"ד פלדמן וטען כי כל הגורמים במשטרה ידעו במדויק את היקף הלימודים עוד טרם נרשמו השוטרים אליהם וציטט מדבריו של סגן הרב הראשי למשטרה דאז, סנ"צ גוטסדינר, מחקירותיו במח"ש: "אמרתי לשוטרים שהלימודים מתנהלים במשך שנתיים, פעמיים בשבוע, בסופו של דבר אם יעמדו במבחנים זה יתן להם תואר כמו לטביה".

"מבחינת הרוב המוחלט של העותרים משמעות ההחלטה לבטל את ההטבות היא אסון כלכלי מוחלט. הם נדרשים לחזור שנים אחורה לתקופת הלימודים ולשאת בנטל של הוכחות טענותיהם בדבר תוכנית הלימודים והצגת המסמכים הרלוונטיים", כתב פלדמן. לטענתו, חלק מהשוטרים אף נדרשו לחזיר את תוספות השכר שקיבלו במשך השנים בסך עשרות אלפי שקלים. "אם לא יינתן צו ביניים, הפגיעה בעותרים היא קשה ומיידית: משכנתאות לא ישולמו, שכר דירה לא ישולם, תשלומים לבתי ספר ייפסקו, המכולת תפסיק לרשום בהקפה, משפחות יפונו מבתיהן, ילדים יסולקו מבתי ספר. לב מי לא ייחמץ לראות הכיצד משטרת ישראל עושה דין לעצמה ונוטלת בחוזקת יד את מה ששולם כדין?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully