וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה צונחות

6.10.2008 / 12:00

תוכנית החילוץ האמריקאית לא מעודדת את שוקי אירופה. הממשלות נחלצות לעזרת הבנקים המובילים במטרה לייצב את המגזר הפיננסי

בורסות אירופה צוללות ב-4%-5% במהלך המסחר היום. מדד הדאקס הגרמני יורד ב-5.5%, מדד הפוטסי בלונדון מאבד 3.6%ומדד הקאק בפריס נופל ב-6%. זאת, על רקע החשש בשוקים ליציבותו של הסקטור הפיננסי שגברו בסוף השבוע האחרון, לאחר שבנקים נוספים דיווחו על היקלעות לקשיים. גם תוכנית החילוץ על סך 700 מיליארד דולר שעברה בקונגרס האמריקני בסוף השבוע, לא הצליחה לעודד את שוקי אירופה.

"זהו מצב אומלל בלאו הכי, ובסוף השבוע האחרון נוספו לו בעיות של בנקים נוספים", אמר הנק פוטס, אסטרטג בבית ההשקעות ברקלי. "תוכנית החילוץ האמריקנית היא בחזקת חדשות טובות, אבל קיים חוסר ודאות בקשר למחיר נכסים שהולכים להירכש בתוכנית. ייקח זמן לראות את הרווח הטמון בתוכנית".

ממשלת גרמניה הבטיחה קו אשראי של 50 מיליארד יורו לבנק היפו ריל אסטייט למשכנתאות, המלווה השני בגודלו בגרמניה. באיטליה, מתארגנת הזרמה של 9 מיליארד דולר לחילוץ בנק אוניקרדיט, המוסד הפיננסי הגדול במדינה. בבלגיה ובלוקסמבורג דנים בסיוע לבנק פורטיס מידיו של בנק גדול אחר. גם ממשלת דנמרק הצטרפה הבוקר לרשימת המדינות שיערבו לפקדונות הבנקים.

"ממשלות אירופה רוצות לייצב את הבנקים באמצעות הצלת מוסדות פיננסיים מרכזיים. הכוונה כמובן נכנונה אבל אי אפשר להימנע מהניחוח החריף של יאוש באוויר", אמרו אנליסטים.

  • עוד באותו נושא:
  • אירופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully