וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אנשי צוות אוויר נהרגו בהתרסקות המסוק

יהושע בריינר

11.9.2008 / 0:07

מסוק ”קוברה” של חיל האוויר, ובו שני אנשי צוות, התרסק בעמק יזרעאל, אחד ההרוגים הוא רס"ן במיל' שי דנור, בן 35. חקירה ראשונית: ההתרסקות נגרמה כתוצאה מהינתקות הרוטור

מערכת וואלה!

(צילום: דימיטרי זוזוליה, עריכת וידאו: נעמה דרור)

הותר לפרסום, כי טייס ואיש צוות אוויר נהרגו אתמול (רביעי) בהתרסקות מסוק "צפע" (קוברה) בקיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל. שי דנור רס"ן במילואים בן 35 מראש העין הוא טייס המסוק שנהרג, שמו של איש צוות האוויר שנהרג טרם הותר לפרסום. הודעות נמסרו לבני משפחותיהם. המסוק התרסק במהלך טיסת אימונים בקיבוץ, הממוקם סמוך לבסיס חיל האוויר ברמת דוד.

בחיל האוויר מתחזקת ההערכה, המסתמכת על עדי ראייה, כי בעת הטיסה ניתק הרוטור (המדחף) המרכזי ממקומו. במקרה שכזה, אין בידי הטייס כל אפשרות למנוע התרסקות. כמו כן, נבדקת האפשרות כי הרוטור הקדמי היה זה שניתק. תאונה מסוג זה היא נדירה ביותר. מפקד חיל האוויר הגיע הערב לזירת האירוע, ועוד הלילה הוא צפוי להקים ועדת בדיקה לבירור נסיבות האירוע.

נטל חלק פעיל במלחמה

"עשר דקות לאחר ההמראה של שני מסוקי הקוברה, הבחין הטייס המוביל כי המסוק השני מאבד גובה ומתרסק", סיפר הערב גורם בכיר בצה"ל לוואלה! חדשות. "על פי הנוהל, המסוק השני נחת בסמוך למקום האירוע ודיווח על התקלה".

לאחר ההתרסקות המסוק עלה באש וצוותים רבים של מגן דוד אדום וצוותי כיבוי הוזעקו למקום. למקום האירוע הגיעו גם כוחות צבאיים על מנת לסייע בסריקות אחר חלקי המסוק, וכן בסגירת האזור.

לאחר ההתרסקות היו כמה פיצוצי משנה, ככל הנראה כתוצאה מהתלקחות חומרי נפץ שנשא המסוק. בשל הנפילה, חלקים רבים מהמסוק התפזרו ברדיוס נרחב באיזור. במקום האירוע נמצאים גם אנשי אבטחת מידע על מנת שלא לחשוף חלקים מהמסוק. כל אזור ההתרסקות נסגר לחלוטין, כולל כבישי גישה.

פרמדיק מגן דוד אדום אלעד בכר סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות: "הגענו לאזור קיבוץ גניגר ומצאנו חלקים רבים של המסוק ברדיוס נרחב. המסוק עלה באש, אך הצוותים הצליחו להגיע אליו". רשף מיקי כהן מכבאות יזרעאל סיפר כי לזירת הארוע הגיעו שלושה צוותי כיבוי. "הצוות שהוזעק ראשון ביצע כיבוי באמצעות תותח מים, ובתחילתו של האירוע היתה שריפה עזה".

מדובר במסוק של טייסת 160 המכונת "טייסת המסק"רים הראשונה", והיא המפעילה היחידה של מסוקי צפע בחיל האוויר. תפקידו של המסוק, הנמצא בשימוש בצה"ל מאז 1975, הוא בעיקר לוחמה אווירית נגד יעדים מוגדרים כגון טנקים בשטח האויב. המסוק נטל חלק פעיל במהלך מלחמת לבנון השנייה.

לפני כחודש ביצע מסוק קרב של חיל האוויר מדגם "קוברה" נחיתת חירום, לאחר שהטייס זיהה תקלה טכנית. הטייס, שזיהה במהלך טיסת אימונים תקלה במערכות המסוק, החליט לנחות נחיתת חירום. בשל הנחיתה בסמוך לגדה המערבית, ובשל העובדה שעל המסוק היו אמצעים מתקדמים, הגיעו למקום כוחות טכניים רבים של צה"ל כדי לוודא ששטח הנחיתה יהיה סטרילי ככל האפשר.

עדכון ראשון: 19:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully