וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: "רוסיה נוהגת בבריונות וכוחנות"

15.8.2008 / 17:02

נשיא ארה"ב תקף את רוסיה ואמר כי הדרך בה תקפה בגאורגיה ערערה את אמינותה. מדוודב: "לא סביר שתושבי דרום אוסטיה ואבחזיה יחיו תחת השלטון הגאורגי"

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש האשים היום (שישי) את רוסיה בכך שהיא מבצעת מעשי "בריונות" בגאורגיה. לדבריו, ההתקפה שביצעה רוסיה על גאורגיה ערערה את אמינותה באירופה וארצות הברית. "בריונות וכוחנות אינן דרכים מקובלות לניהול מדיניות חוץ במאה ה-21", אמר בוש בוושינגטון. בוש שב ואמר כי יש לכבד את ריבונותה של גאורגיה וכי על החיילים הרוסים לעזוב מיד את המדינה.

מוקדם יותר אמר נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב במסיבת עיתונאים משותפת עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, כי "לא סביר שתושבי החבלים הבדלניים דרום אוסטיה ואבחזיה יחיו תחת השלטון הגאורגי לאחר הקונפליקט הנוכחי". כשנשאל מדוודב אם הוא חושב שיהיה נזק קצר או ארוך טווח ליחסים של רוסיה עם ארה"ב והאיחוד האירופי, ענה כי "רוסיה לא רוצה לפגוע ביחסיה עם המערב".

מדוודב ציין, כי רוסיה תגיב באותו אופן שהגיבה, אם גאורגיה תתקוף שוב אזרחים רוסים בדרום אוסטיה ובאבחזיה. "אם משהו ימשיך לתקוף את אזרחינו ואת חיילנו, אנו נגיב בדרך זהה לדרך בה הגבנו כשתקפה גאורגיה בדרום אוסטיה".

מרקל אמרה במסיבת העיתונאים, כי כמה מהפעולות בהן נקטה רוסיה במלחמה בדרום אוסטיה שבגאורגיה, היו חסרות פרופורציה. לדבריה, "על כוחות הצבא הרוסי לסגת מיד מהשטחים במרכז גאורגיה. הפיתרון לסכסוך בין המדינות צריך להיעשות תוך כיבוד הריבונות הגאורגית על שטחה".

בנודע להצטרפותה של גאורגיה לברית נאט"ו אמרה מרקל, כי "גאורגיה ואוקראינה יכולות להיות חברות בנאט"ו ועמדה זו לא השתנתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully