וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש? גאורגיה הפציצה בצחינבלי

טלי גולדשטין

11.8.2008 / 8:56

3 חיילים רוסים נהרגו ו-18 נפצעו בהפצצת בירת דרום אוסטיה. רוסיה תגברה את כוחותיה באבחזיה. גאורגיה דחתה אולטימטום רוסי לכניעת כוחותיה בחבל

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

הצבא הרוסי השתלט על בירת דרום אוסטיה צחינבלי לאחר לחימה עקובה מדם בת שלושה ימים בעוד הכוחות הגאורגים הכריזו על הפסקת אש חד צדדית. בתוך כך, החלו האזרחים המבוהלים, שתפסו מחסה בימים האחרונים, לצאת ממחבואם על מנת לאמוד את הנזק בעיר.

הגאורגים דחו את האולטימטום הרוסי

כוחות גאורגיה הפציצו הבוקר (שני) יעדים בבירת החבל הבדלני דרום אוסטיה, צחינבלי, וגרמו למותם של שלושה חיילים רוסים ולפציעתם של 18 נוספים. במקביל טוען הממשל בטיביליסי כי עשרות מפציצים רוסים תקפו במדינה בשעות האחרונות.

רוסיה תגברה את כוחותיה במחוז הבדלני אבחזיה. הכוחות הרוסים, שמונים כעת 9,000 צנחנים ו-350 אנשי שריון, הציבו אולטימטום לכוחות גאורגיה להניח את נשקם. גאורגיה דחתה את האולטימטום. לדברי מפקד הכוחות הרוסים באבחזיה, סרגיי חבן, האולטימטום יפוג מחר לפנות בוקר. "אם גאורגיה לא תקבל את האולטימטום נשתמש בכל האמצעים העומדים ברשותינו"

עוזרו של מפקד כוחות הצבא הרוסי בגאורגיה, אלכסנדר נוביצקי אמר כי "מטרת חיזוק כוח השלום היא להבטיח את שליטתו של הכוח הרוסי במקרה של מצב דומה לזה שנתקלנו בו בצחינבלי". "על חיילינו להגן על אזרחים ולמנוע אסון הומניטרי", אמר.

ממשרד הפנים של גאורגיה נמסר כי מטוסי קרב רוסיים תקפו במהלך הלילה בסיס של צבא גאורגיה ומתקן מכ"ם סמוך לבירה טבליסי. מוקדם יותר דווח כי הצבא הרוסי תקף את העיר גורי, הסמוכה לדרום אוסטיה, בארטילריה ובמטוסי קרב. דובר המשרד העריך כי החיילים הרוסים נערכים לפלוש אל העיר.

גאורגיה העבירה אתמול אחר הצהרים לשגרירות רוסיה בבירתה טיבלסי הודעה רשמית, על פיה היא מפסיקה את הלחימה באזורי הקרבות, מסיגה את כוחותיה וקוראת להפסקת אש מיידית בין הצדדים. אך על אף ההודעה, פתחה רוסיה שתי חזיתות נוספות בלחימה מול גאורגיה. משרד הפנים הגאורגי דיווח כי מטוסים רוסים הפציצו את שדה התעופה הצבאי בפאתי טבליסי. רוסיה מצדה טוענת כי גאורגיה טרם הסיגה את כוחותיה מאזורי הקרבות, וכי הלחימה נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully