וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי הרחיב את הסנקציות על אירן

מדינות האיחוד יצמצמו את שיתוף הפעולה עם בנקים מאירן וינקטו זהירות במתן היתרי ייצוא, הלוואות וערבויות לעסקאות עם גופים אירניים

האיחוד האירופי מרחיב את הסנקציות הכלכליות נגד אירן בשל מדיניותה בסוגיית הגרעין. בסוכנות הידיעות בלומברג דווח, כי בהודעה רשמית של נשיאות האיחוד שפורסמה הבוקר (שישי) נאמר, כי ממשלות אירופה יצמצמו את שיתוף הפעולה עם בנקים מאירן ו"יפגינו ריסון בטרם כניסה למחויבויות פיננסיות חדשות" מול אירן, ובכללן מתן היתרי ייצוא, הלוואות וערבויות לגופים אירניים.

בנוסף, הודיע האיחוד כי בנמלי התעופה והים של אירופה יוחמרו הבדיקות של מטענים המגיעים מאירן או יוצאים אליה. לפי שעה זהו יישום מחמיר של החלטות האו"ם שכבר התקבלו ולא החלטות חדשות. נציגים של שש המעצמות, ובהן שלוש מדינות אירופיות, ממשיכים לדון בהרחבת הסנקציות לאחר שאירן נמנעה ממתן תשובה ברורה על ההצעה להקפיא את תוכנית הגרעין שלה תמורת חבילת תמריצים.

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליזה רייס איימה אתמול בסנקציות נוספות על טהרן, אם היא תתעקש להמשיך בתכנית הגרעין שלה ולא תיענה לחבילת התמריצים שהגישו לה מעצמות המערב. רייס הוסיפה כי תשובתה של אירן, שהוגשה ביום רביעי, "איננה תשובה רצינית".

"לאירן יש מוצא, אולם אנו נפעל במרץ להחיל סנקציות חדשות אם לא יעשו זאת", אמרה רייס. "אנו מקווים כי ישנם אנשים הגיוניים באירן שמבינים שזו איננה דרך לנהל מדינה. עליהם היה לחוש כבר מזמן שהזמן שלהם אוזל, לאור העובדה שבנקים לא משקיעים שם, האשראי שלהם יורד והאינפלציה גואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully