וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תושב קלנסוואה ריגל לחיזבאללה

נתיב נחמני ויהושע בריינר

6.8.2008 / 9:35

הותר לפרסום כי חאלד קשקוש פגש באנשי הארגון במהלך לימודי רפואה בגרמניה והסכים להעביר פרטים על בתי חולים בארץ, בזמן מלחמת לבנון השניה

ניר לנדאו, מערכת וואלה!

(צילום: איריס דומאני. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

הותר לפרסום כי חאלד קשקוש, תושב קלנסוואה בן 29, הואשם היום (רביעי) בריגול לטובת חיזבאללה. קשקוש נעצר ב-16 ביולי בנתב"ג על ידי כוחות הביטחון. בחקירתו בשב"כ הודה בניהול קשרים עם חיזבאללה והודה בנוסף שקיבל עבור המידע שהעביר 13 אלף יורו. קשקוש, הלומד רפואה בגרמניה משנת 2001, פגש באנשי הארגון במסגרת לימודיו והתבקש למסור להם מידע על בתי חולים בארץ ועל צעירים תושבי הכפר שלו, על מנת לגייס אותם לשורות החיזבאללה.

לפני כשש שנים פגש קשקוש בגרמניה את ד"ר השאם חסן, רופא ממוצא לבנוני ויו"ר ארגון המכונה "מוסד השאהיד". הארגון מזוהה עם החיזבאללה והוא מגייס כספים לילדי לוחמי חיזבאללה שנהרגו. על פי כתב האישום, בתחילת דרכו של קשקוש בארגון הוא נהג להיפגש עם ד"ר חסן אחת לשבועיים ולסייע לו בענייני מנהלה.

כשלוש שנים לאחר מכן, בשנת 2005, הקשר שלו עם הארגון התהדק, כאשר ד"ר חסן הפגיש את קשקוש עם מוחמד האשם, פעיל חיזבאללה, המכונה "מאזן" ששהה באותה העת בגרמניה. כבר במפגש הראשון השניים תיאמו דרכי התקשרות ומאזן נתן לו אלפיים יורו בסיום המפגש – כתשלום מקדמה.

שנה לאחר מכן הם נפגשו בגרמניה בשנית. מאזן ביקש סיוע בפועל במלחמה נגד ישראל וקשקוש הסכים. קשקוש סיפר שהוא עשה את הפרקטיקה שלו בבית החולים "בילינסון" שבפתח תקווה ואילו מאזן ביקש ממנו שיבדוק את האפשרות להמשיך את הפרקטיקה בבית החולים "רמב"ם" בחיפה, מאחר שלדבריו "יש שם הרבה פצועים מהמלחמה" (מלחמת לבנון השנייה). מאזן ביקש מקשקוש להכיר את סגל בית החולים ולהרחיב את הידע שלו על בית החולים באופן כללי וכן ולהשתתף בהשתלמויות שבית החולים מעביר.

ערביי ישראל - יעד של חיזבאללה

בכל מפגש ביניהם העביר פעיל החיזבאללה לקשקוש אלפי יורו. באחד מהמפגשים ביקש מאזן שקשקוש ימסור לו פרטים של צעירים שמוצאם מקלנסוואה ומתגוררים בגרמניה. מאזן ביקש לדעת את מצבם הכלכלי, השקפותיהם הלאומיות, האם הם משתמשים בסמים ופרטים נוספים שיסייעו להתקרב אליהם על מנת לגייס אותם לארגון.

בשב"כ אומרים כי חקירה זו ממחישה פעם נוספת כי ערבי ישראל מהווים יעד עבור ארגון החיזבאללה. בחיזבאללה רואים בערביי ישראל כאזרחי המדינה שאין להם מגבלות תנועה ויש להם גישה למקומות ואתרים בישראל.

החקירה נגדו נוהלה בשב"כ, בשיתוף עם המפלג הבטחוני של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (היאחב"ל). את כתב האישום הגישה עו"ד אורלי בן ארי מפרקליטות מחוז מרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully