וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: חשש לחיי 13 ראשי רשויות

לדברי ראש מדור מאוימים במשטרה, מרבית האיומים הם על רקע מכרזים, צווים או רישוי עסקים. "זה נס שעד היום לא נהרג אף אחד"

13 ראשי רשויות בישראל ו-15 פקידים בכירים בעיריות, מנכ"לים וגזברים, נמצאים ברמת סיכון גבוהה. כך אמר הבוקר ראש מדור מאוימים במשטרה סנ"צ שמוליק ברק, בוועדת הפנים של הכנסת. לדברי ברק, מרבית האיומים הם על רקע פעולות כגון מכרזים, צווים או רישוי עסקים. שליש מהמאוימים הם מהמגזר הערבי.

יו"ר וועדת הביטחון במרכז לשלטון מקומי, אבי נעים, אמר כי "זה בבחינת נס שעד היום לא נהרג ראש רשות". יו"ר ועדת הפנים ח"כ אופיר פינס הוסיף כי "ראשי עיר ניצבים לבד בפני דילמה - או להפקיר את העיר לעבריינים או להלחם בהם ללא גיבוי. הממשלה חייבת לעזור להם לבצע את מלאכתם ללא מורא וללא חשש". לדבריו, "אנשים כמעט נרצחים מדי יום והבירוקרטיה חוגגת".

בוועדה דיברו מספר ראשי רשויות מקומיות. ראש מועצת קדימה-צורן, יצחק גולברי, סיפר כי "כבר חמש שנים פושעים מתנכלים לי - זרקו לי רימון לסלון, חתכו לי צמיגים ברכב, הרגו את החתולים של ילדיי וחיללו את הקבר של אבי. רק לאחרונה הוצאתי צו הריסה לסככת אבטיחים, ועבריין ניסה לדרוס אותי בתגובה".

חליל קאסם, ראש עיריית טירה, סיפר: "אני הולך ברחוב ולא יודע מה עלול לקרות. היום ללכת לעבוד כגנן זה עדיף מראש עיר. ארבע פעמים ירו על ביתי ושלוש פעמים זרקו רימונים. גם הילדים שלנו מאוימים – הם אפילו שרפו את הרכב של בני".

תופעת האיומים חריפה במיוחד בעיריות "עניות" בהן ראש העיר לא יכול לממן את אבטחתו מתקציב העירייה. הוועדה אישרה לקריאה ראשונה הצעת חוק למימון אבטחת ראשי ערים עניות. הצעת החוק מחייבת את משרד הפנים לספק אבטחה לראשי רשויות מאוימים, במידה שאינם מסוגלים לממן את האבטחה מתקציב העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully