וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים בכירים בארה"ב: הסלולרי מסרטן

גיל קדרון

24.7.2008 / 13:19

קבוצה של 23 רופאים וחוקרים בכירים אמריקאים פירסמו אזהרה, בעקבות מחקרים שמעידים על התפתחות גידולים במוח בצד בו מונח המכשיר

קבוצה של 23 רופאים וחוקרים בכירים מרחבי העולם הזהירה היום (חמישי) כי שימוש בטלפונים סלולרים עשוי להגדיל את הסיכון לחלות בסרטן המוח, ואחד מהם, הד"ר רונלד הרברמן ממכון הסרטן באוניברסיטת פיטסבורג, אף ייעץ לצוות הפקולטה להימנע ככל הניתן מלהשתמש בהם. כך מדווח ה"בולטימור סאן". הרברמן מבסס את אזהרתו על ממצאים ראשוניים של מחקר בנושא, ולטענתו יש לנקוט צעדי זהירות עכשיו ולא להמתין עד לתוצאותיו הסופיות של המחקר. זוהי הפעם הראשונה שקבוצה בסדר גודל כזה מפרסמת אזהרה כה חמורה.

כיום הדעות חלוקות בנוגע לסיכון שמציבים הטלפונים הסלולרים. "רוב המחקרים האחרונים שבדקו שימוש בטלפונים סלולריים ב-10 השנים האחרונות מראים קשר אפשרי בין גידולים מסוימים בצד בו משתמשים במכשיר", מסרו הרופאים והחוקרים.

"הטענה העיקרית שלי היא שאל לנו לחכות לפרסומו של מחקר סופי ומוחלט", אמר הרברמן ל"סאן", "אלא לפעול בזהירות במקום להצטער מאוחר יותר". כמה מההגבלות שהציעה הקבוצה הם כי על ילדים להשתמש במכשירים רק במקרי חירום, משום שמוחותיהם עודם מתפתחים; כמו גם פרסום המלצה לצמצם את השימוש ולהרחיק את המכשירים מהאוזן.

"השאלה היא האם אתה רוצה לשחק רולטה רוסית עם המוח שלך", שאלה-אמרה החוקרת המרכזית בקבוצה, דברה לי דייויס, המחלקה לאונקולוגיה סביבתית באוניברסיטת פיטסבורג. "אינני יודעת בוודאות אם טלפונים סלולרים מסוכנים, אך אינני יודעת בוודאות שאינם מסוכנים". עם זאת, יש לציין כי מרבית המחקרים בנושא עד היום לא הוכיחו כי יש קשר בין שימוש בטלפון סלולרי לעלייה בשכיחות סרטן המוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully