וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של קונטאר: "מצפה לרגע המפגש"

טלי גולדשטיין וניר יהב

15.7.2008 / 19:54

גם בלבנון נערכים לקראת עסקת השבויים: יו"ר הפרלמנט הכריז על "יום חירות לאומי". תמונות של נסראללה נתלו ברחבי המדינה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

בצדו הלבנוני של הגבול נשלמות ההכנות לקראת חגיגות קבלת הפנים לקונטאר ולארבעת האסירים הלבנונים הנוספים. במעבר נאקורה שבצפון ראש הנקרה צפויים אנשי חיזבאללה לקבל את פניו של קונטאר, להלבישו בבגדי חיזבאללה, ולעבור עימו מסע בין כמה כפרים בלבנון. גם ברובע דאחייה שבביירות משלימים את ההכנות לקראת ביצוע העסקה.

בין מקבלי פניהם של האסירים הלבנונים יהיו אישים לבנונים בכירים, ביניהם אף נשיא לבנון הטרי מישל סלימאן. בנאומו אתמול אחר הצהרים אמר יושב ראש הפרלמנט נביה ברי, כי "מחר הוא יום החירות". הוא קרא לתושבי לבנון להשתתף בטקסים לרגל קבלתם של "החופשיים והחללים". בשעות אחר הצהריים צפוי מזכ"ל חיזבאללה לשאת נאום, בו יתייחס ודאי בהרחבה לעסקת חילופי השבויים.

בשיחה עם רשת הטלוויזיה "אל-מנאר" השייכת לחיזבאללה, שיבחה אחותו של האסיר הלבנוני חדר זידאן שישוחרר היום את מזכ"ל חיזבאללה. "חסן נסראללה הוא האדם שלימד אותנו את משמעות המילה כבוד, שכל אזרח לבנוני וערבי צריך להתפאר בו. הוא לימד אותנו את משמעות הניצחון, בייחוד במהלך המלחמה האחרונה. וכעת אנו רואים זאת עם שחרור האסירים".

"הרגע שחלמנו עליו"

במסגרת ההכנות לעסקת השבויים, פעילי חיזבאללה קישטו משאיות שיעבירו את ארונותיהם של 200 הגופות שתחזיר ישראל. בנוסף, נתלו דגלים של לבנון וחיזבאללה וגם תמונות של נסראללה וקונטאר לכל אורך הכבישים הראשיים ובכניסות לערים ולכפרים.

"לאחר 30 שנים של המתנה – הייתי רק בן שנה וכמה חודשים כשהוא נלכד ומעולם לא הכרתי אותו למעט באמצעות תמונות ומכתבים – רגע המפגש יהיה יוצא מהכלל", אמר אחיו של קונטאר, בסאם. "זהו רגע שתמיד חלמתי עליו ושתמיד ליווה אותי בדמיוני", הוסיף וסיפר כי ברחבי הכפר עביה תלו בני משפחתו של קונטאר ותושבי הכפר שלטים ופוסטרים עליהם מתנוססת דמותו.

קונטאר ישוחרר במסגרת עסקת חילופי השבויים שחתמה ישראל עם חיזבאללה, במסגרתה הסכימה לשחרר חמישה אסירים לבנונים, כשקונטאר הוא הבכיר ביניהם. ארבעת הנוספים הם פעילי חיזבאללה שנשבו במהלך מלחמת לבנון השנייה, מוחמד סרור, חוסיין סלימאן, מאהר כוראני וחדר זידאן. מאז שנעצרו היו הארבעה כלואים בבית הכלא "אשמורת" שבצומת בית ליד, ואילו קונטאר היה כלוא בבית הכלא "הדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully