וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און נגד המרצים: "הם מלמדים בין אפס לשלוש שעות בשבוע"

צבי זרחיה

9.7.2008 / 17:05

שר האוצר מתנגד להגדלת תקציב ההשכלה הגבוהה: "לא ניתן יד לתשלומים מופקרים של משכורות לאנשים שלא נותנים שירות"

שר האוצר רוני בר-און תקף היום בחריפות את המועצה להשכלה גבוהה: "מדובר במרצים שמלמדים בין אפס לשלוש שעות בשבוע ואי אפשר לומר להם מילה. לא מגישים לנו דו"חות כספיים לבדיקה והכל בשם החופש האקדמאי. כך אי אפשר לנהל מערכת להשכלה גבוהה ששואפת למצויינות".

בר-און אמר את הדברים במליאת הכנסת שדנה בהצעת חוק להגדלת תקציב ההשכלה הגבוהה ב-1.8 מיליארד שקל בהדרגה. הצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ חיים אורון (מרצ) קבעה גם ששכר הלימוד באוניברסיטאות יוקפא. לקראת ההצבעה בקריאה הטרומית העריכו בכנסת שצפוי רוב בעדה ההצעה לנוכח העובדה ש-8 ח"כים מקדימה הודיעו שיתמכו בהצעת החוק בניגוד לעמדת הממשלה.

בר-און הוסיף: "אי אפשר להתחבא תחת חצאית של חופש אקדמאי לעולמי עד. אנו מבקשים הסבר על נסיעות לחו"ל במספרים אסטרונומיים והם אומרים לחשב הכללי 'זה חופש אקדמי'. אם תצביעו בעד הצעת החוק שעלותה כ-2 מיליארד שקל אתם תהיו אחראים לתוצאות".

בר און אמר כי "אין לנו ויכוח על כסף כי זה המשאב היחיד והיסוד היחיד לצמיחה. עם זאת, לא ניתן יד לתשלומים מופקרים של משכורות לאנשים שלא נותנים שירות. ביקשנו גמישות ניהולית והם לא נותנים לנו להיכנס".

בר און הוסיף שהצעת החוק נועדה לגרום למדינה להתקדם במו"מ עם המועצה להשכלה גבוהה. בר-און ביקש לדחות את ההצבעה ואורון נעתר לדחותה בשבוע על מנת לאפשר לממשלה להגיע להסכם עם המועצה להשכלה גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully