וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זאת הקלה שהאישום באונס בוטל"

נתיב נחמני

8.7.2008 / 14:56

כך אמר רון רודיטי, שהואשם באונס תיירת בעין גדי, והאישום נגדו בוטל. עורכי דינו ביקשו שהמדינה תשלם את הוצאות המשפט

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שלישי) את בקשת הפרקליטות לבטל את כתבי האישום נגד רון רודיטי ובן אבר, שהואשמו באונס תיירת דנית בקיבות עין גדי. "ההרגשה מצויינת, זאת הקלה שהסיפור נגמר", אמר רודיטי בתום הדיון. משפטו של חברם, דן להב, המואשם באונס חברתה של המתלוננת הראשונה, ימשך כמתוכנן.

רחל תורן וגיורא זילברשטיין, עורכי דינם, ביקשו מבית המשפט כי יפסוק שהמדינה תשלם למרשיהם את הוצאות הייצוג. עו"ד תורן, המייצגת את רודיטי, אמרה לוואלה! חדשות כי הם ישקלו הגשת תביעה אזרחית לפיצויים מהמדינה.

שתי התיירות בנות ה-18 התלוננו כי ב-14.4.08, בלילה לפני שהיו אמורות לחזור לארצן, הן נאנסו בידי שלושת הצעירים. רודיטי ואבר הואשמו באונס אחת מהן ולהב נאשם באונס חברתה. במהלך החקירה עומתו המתלוננות עם החשודים ואלו האחרונים הכחישו את המיוחס להם לאורך כל הדרך.

המתלוננת לא זוכרת את האירוע

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגבות מהמתלוננות עדות מוקדמת, כיוון שאלו ביקשו לעזוב את הארץ כפי שתכננו. שלושה ימים לאחר האונס לכאורה נגבתה עדותן, והן עזבו. הבעיה החלה כאשר אחת מהן, שטענה שנאנסה בידי רודיטי ואבר, טענה שהיא שכחה את האירוע וכי היא אינה זוכרת דבר. לדבריה, יש לה רק הבזקי זכרונות מהאירוע. במקביל לעדויות המתלוננות במשטרה הציגו סרטונים שצולמו במצלמת הטלפון הנייד של החשודים. בסרטונים הם נשמעו אומרים דברים שהתפרשו כאיום לאונס ולכן הוחלט להמשיך עם הגשת כתב האישום.

אתמול טענו בפרקליטות כי לאחר שבחנו את פרוטוקול העדות המוקדמת, הוחלט שעדותה המסתייגת של המתלוננת הראשונה תקשה על התביעה לבסס הוכחות על האישומים מעבר לכל ספק סביר ולכן החליטו למשוך את כתבי האישום נגד השניים.

לדברי עו"ד רחל תורן, שייצגה את אחד הנאשמים יחד עם עורכי הדין אהרון שליין ואריאל סלטו, ההחלטה התקבלה בעקבות שימוע שקיימו הצדדים לפני כחודש הפרקליטות. "במהלך השימוע פירטנו את המצב הראייתי-משפטי וטענו שלא מדובר בסדקים ראייתית אלא בעלילת שווא", אמרה אתמול עו"ד תורן לוואלה! חדשות.

"זאת הייתה ההחלטה היחידה שצריך היה לקבל ולמעשה מדובר בהחלטה בלתי נמנעת", אמרה תורן היום, וטענה כי ממרשה יכלה להחסך עוגמת הנפש שנגרמה לו כתוצאה מהעיכוב במשיכת כתב האישום, אם העובדה שהמתלוננת טענה כי איננה זוכרת את יום האירוע, הייתה מובאת לידיעתם ברגע שלפרקליטות נודע על כך. לכן, כאמור, היא הודיעה כי משפחתו של רודיטי תשקול הגשת תביעת פיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully