וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תגעו בחופשות התלמידים

חיים אברהם

7.7.2008 / 18:42

חיים אברהם רואה בהצעה לקצר את חופשת הקיץ חוצפה. אם ההורים לא מסתדרים עם הילדים, למה לא לעבור לפנימיות?

כנראה שנפתרו כל הבעיות במערכת החינוך, והמורים מוצאים את עצמם בתחילתו של עוד קיץ עם מחשבות על אופקים חדשים וטובים יותר. אחרת, אין שום סיבה הגיונית לקיומו של דיון בדבר קיצור ימי החופשה של תלמידים בבתי ספר.

יערה ישורון, יוזמת עצומת ההורים לקיצור ימי החופש, אומרת כי "המצב נהיה קשה במיוחד לקראת סוף אוגוסט, אז אנחנו ההורים נותרים לבד. זהו צעד חברתי שיועיל לא רק להורים אלא גם למשק".

עם כל הכבוד, הורים נדרשים לשאת בנטל שהוא ילדיהם. אם אינם יכולים לעמוד בכך, מן הראוי שיפנו לעזרה מקצועית מתאימה. העובדה שילדים זאת שמחה ידועה לכולנו, אבל לדעתי גם העובדה שילדים זה לא עסק זול די נהירה לציבור הרחב. אין זה מן הראוי להעביר את הטיפול בילדים למערכת החינוך, משל הייתה תינוקייה בקיבוץ.

זאת ועוד, נימוקה של ישורון לקיצור החופשות, שמדובר ב"צעד חברתי שיועיל לכלל המשק הישראלי", הוא בגדר חוצפה. האם למערכת החינוך, שנאבקת על כל פיסת תקציב והעלאת שכר, יש את היכולת לדאוג לתלמידים בכל אותן שעות נוספות שמציעה ישורון? ואם כן, למה להפסיק שם? למה לא להאריך את ימי הלימודים, כך שעד שמונה בערב התלמידים יהיו בבית הספר? אולי אפילו נעבור למערכת חינוך פנימייתית, ונראה את הילדים רק בסופי שבוע? זה ממש יקל על ההורים, ויותר חשוב - יתרום למשק.

החופשות נועדו גם למורים

יו"ר ועדת החינוך ח"כ הרב מיכאל מלכיאור אמר בוועדה כי "החופשות לתלמידים עברו כל גבול אפשרי, והן הופכות להיות גורם המסכן את הילדים, המסתובבים ללא כל הכוונה". נציגת משרד החינוך שרה רויטר הוסיפה ואמרה, כי "זה שילד מגיע לכיתה א' ליומיים ויוצא לחופשות החגים זה לא נכון פדגוגית".

שוב אני חייב להתפעל מצדקנותם של הנוכחים בוועדה. החופשות הן גורם מסכן? ילד שיוצא לחופשה זה לא פדגוגי? מה שמסכן ילדים, ומדרדר אותם אל אלימות ונביבות הוא חינוך רע - הן מבית והן מהמערכת. העובדה שילד יוצא לחופש בגין חגים ומועדים היא אינה עניין פדגוגי, אלא קלנדרי. אם גברת רויטר מעוניינת להפריד דת ומערכת חינוך, היא יותר ממוזמנת לנסות את מזלה אל מול ש"ס.

מן הראוי לציין כי החופשות לא משמשות רק את ציבור התלמידים, אלא גם את המורים. בעוד התלמידים נמצאים בצד המקבל של מסות החומר המועברות להם בשישה ימים דחוסים כל שבוע, בכיתות קטנות צפופות ורועשות, המורים הם אלו שמעבירים את החומר. באותן כיתות קטנות וצפופות, אל מול ילדים בעיתיים, והורים שלא בוחלים באלימות מילולית ופיזית.

לדעתי הן המורים והן התלמידים מרוויחים את ימי החופשה ביושר, ואם לציבור ההורים יש בעיה עם העובדה שהם צריכים לטפל בילדיהם – תמיד אפשר לשקול למסור אותם לאימוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully