וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היטלר חזר לברלין בגודל טבעי

3.7.2008 / 18:18

מוזיאון השעווה "מאדם טוסו" פתח סניף חדש בברלין, וחולל סערה כשבחר להציג בו פסל של הרודן הנאצי. מבקרים: "זה מפגן של טעם רע"

סערה בגרמניה: מוזיאון השעווה החדש בברלין חשף היום (חמישי) פסל של אדולף היטלר. בפסל, שהצגתו כבר עוררה ביקורת חריפה, נראה הרודן הנאצי בוהה באוויר, כשהוא יושב בתוך בונקר, כביכול בימים האחרונים של חייו.

מבקרים טוענים, כי עצם הצגת הפסל בסניף הברלינאי החדש של מוזיאון השעווה "מדאם טוסו", הוא מפגן של טעם רע. לדברי מוסדות וארגונים שונים, אין זה ראוי להציב פסל של האיש שאחראי לשואה, לצד גיבורי תרבות ומפורסמים מתחומי הפוליטיקה, המוסיקה, הרכילות והספורט.

"מטבע הדברים, הפסל יעורר עניין, אבל אנחנו מקווים שאנשים יבינו שהוא חלק מתערוכה עם מגוון מוצגים", אמרה מייקה שולץ, ראש החברה שאחראית לפתיחת המוזיאון בברלין. "יהיה זה חבל", הוסיפה, "אם כולם יתייחסו רק לפסל הזה".

למרות תקוותה של שולץ, כמאתיים כתבים וצלמים התעלמו לחלוטין מהפסלים של ג'ורג' בוש, אנגלה מרקל, בטהובן, אלברט איינשטיין, מדונה ובראד פיט, שמוצגים בתערוכה, ודחפו זה את זה בניסיון להציץ אל הפינה שבה מוצג פסלו של היטלר.

"רצינו להראות את היטלר כך, בימים האחרונים של חייו", אמרה שולץ שהגנה על ההחלטה להציג את פסלו של הרודן, והסבירה כי ממחקר שוק שערך המוזיאון עולה כי יש דרישה לראותו, כל עוד הוא יוצג ברגישות הראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully