וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של מנכ"ל בנק לאומי בריטניה הוארך ב-6 ימים

נתיב נחמני

17.6.2008 / 20:20

הטוען המשטרתי, פקד אריאל פרידמן: "חלק מהחשודים שלקחו את ההלוואות הפלילו את פרידמן ואת שותפו לעבירה מאיר עובדיה"

מיקי (מנחם) פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי בלונדון, נעצר הבוקר (שלישי) בחשד שהונה את הבנק בסכום של 30 מיליוני שקלים, בעת שכיהן כמנהל הסניף המרכזי של בנק לאומי בישראל, בין השנים 2005-2007. בנוסף, נעצרו עשרה אנשי עסקים ישראלים, החשודים במעורבות בהונאה.

"קיים חשד סביר בשלב זה של ההליך בכל הנוגע למעורבותו של פרידמן במתן ההלוואות, חריגה מהנהלים ופעולות מרמה שונות, על כן אני מורה על הארכת מעצרו בשישה ימים", כך אמר הערב (שלישי) בני שגיב, שופט בית משפט השלום בתל אביב.

הטוען המשטרתי, פקד אריאל פרידמן, אמר במהלך הדיון כי "מדובר בפרשיה חמורה ביותר. מנהל בנק בכיר, איש עסקים ולווים פיקטיביים כולם כאחד עושים מעשים בהם מתגלגלים כספים ממקומות שונים, שעל פי החשד החשודים מקבלים חלק מאותם הכספים שמתגלגלים". לדבריו, במהלך החקירות היום חלק מעשרת החשודים שלקחו את ההלוואות, הפלילו את פרידמן ואת מאיר עובדיה, איש עסקים החשוד כי תיווך בין הלווים לבין פרידמן. עוד הוסיף, כי בעימות שנערך היום בין חלק מהלווים לעובדיה, הם הטיחו בו את דבר קבלת הכספים יותר מפעם אחת.

רב פקד מתן גלט, ראש צוות החקירה, אמר לוואלה! חדשות כי "החשודים פעלו בשרשרת, כשכל אחד מהם מהווה חולייה שמעבירה את הכסף. הפרשה מסועפת, צפויים להיחקר אנשים נוספים, שכרגע לא עלה בידינו להביא אותם". גלט הוסיף כי נבדקת האפשרות שהכספים הועברו לגורמים עברייניים.

"פרידמן מוכן לכל עימות"

עורך דינו של פרידמן, משה ישראל, הצהיר "פרידמן מוכן לכל עימות, ואף ביוזמתו הוא מבקש בדיקה במכונת אמת, כיוון שהוא נקי לחלוטין מאשמה". מאיר עובדיה לא הגיע לדיון בבית המשפט, לאחר שחש ברע ואושפז בבית חולים. גם מעצרו של בנו, רפי עובדיה, הוארך בשישה ימים.

מערך הביקורת הפנימי של בנק לאומי הוא שהגיש את התלונה, שנחקרה במפלג ההונאה של מחוז תל אביב. בין העבירות שעל פי החשד ביצעו: קבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמך מזוייף, תיווך בשוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי עובד ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

לטענת המשטרה, פרידמן חבר למאיר ורפי עובדיה, אבו ובנו, על מנת לגנוב כספים מהסניף המרכזי בסך כולל של כ-30 מיליון שקל. על פי החשד, דרך פעולתם הייתה מתן "אשראי סולו" לעשרה לווים, על סמך הצהרות הון פיקטיביות, ללא כל בטחונות וללא עמידה בנהלי הבנק. הלווים, חלקם אנשי עסקים ידועים, לא שילמו ונותרו חייבים עשרות מיליוני שקלים לבנק. שמם טרם הותר לפרסום. הכספים הועברו למאיר ורפי עובדיה, שעל פי החשד שמשו כמתווכים, ובחלק מהמקרים הועברו לחשוד נוסף - מרדכי בנבנשטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully