וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס למשטרה: "מצעד הגאווה לא חוקי"

שולמית אביצור ופנחס וולף

4.6.2008 / 17:57

חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם המפלגה הגיש תלונה בגין "הצגת תועבה בחוצות העיר". ח"כים מנסים למנוע המצעד בירושלים

חבר מועצת עיריית תל אביב מטעם ש"ס דורון לוי, הגיש הבוקר תלונה במשטרת תל אביב נגד העירייה, בגין "עבירה על חוק הצגת תועבה בחוצות העיר", זאת בניסיון למנוע את קיומו של מצעד הגאווה בעיר ביום שישי הקרוב.

"העירייה מארגנת, מפיקה ומתקצבת את המצעד, ואנחנו טוענים שהיא עוברת על חוק העונשין של הצגת תועבה שדינו מאסר שלוש שנים", אמר לוי לוואלה! חדשות. "התלונה גם מתבססת על כך שכל אירוע כזה מחייב את משטרת ישראל לאשר את האירוע, אבל עדיין לא קיבלתי את מסמכי האישור. וגם אם המצעד מאושר - זה בניגוד לחוק מכיוון שהתכנים של המצעד הם תועבה. האירוע כולו מנוגד לחוק".

איתי פנקס, חבר מועצת העיר מטעם מרצ, אמר בתגובה כי "הניסיון הפתטי למנוע את המצעד הוא התועבה האמיתית. מצעד הגאווה הוא סמל השפיות והסובלנות שמאפיינת את תל אביב-יפו כעיר דמוקרטית וחופשית, ועל הממסד החרדי להבין זאת".

"המצעד בירושלים - התגרות בוטה"

בתוך כך, החלה גם המלחמה נגד מצעד הגאווה בירושלים. בישיבה מיוחדת שערכו היום חברי כנסת מסיעות האיחוד הלאומי-מפד"ל, ש"ס ויהדות התורה בנושא, החליטו חברי הכנסת לפעול נגד המצעד. כחלק מהפעולות, ח"כ אורי אריאל פנה היום למפקד מחוז ירושלים ניצב אהרון פרנקו, בדרישה לבטל את האישור לקיום המצעד.

אריאל כתב בין היתר, כי "קיומו של המצעד הוא התגרות בוטה במיליוני יהודים, ערבים ונוצרים ברחבי העולם. המצעד סותר את רוחה של ירושלים, ומנוגד לרצון 99% מתושביה. זאת על פי סקר מקצועי. לא פלא שהוא גורם למהומות קשות, ועלול אף הפעם להתסיס את תושבי העיר".

חברי הכנסת שהשתתפו בדיון החליטו להחתים את ראשי הסיעות וחברי כנסת אחרים על מסמך שידרוש מיו"ר ועדת חוקה, ח"כ מנחם בן ששון (קדימה), להביא לדיון דחוף שני תיקונים לחוק יסוד ירושלים שמטרתם למנוע את המצעד.

מאז עברה הצעת החוק התקיימה ישיבה אחת בלבד בוועדת החוקה בנושא. "לא יכול להיות שבן ששון יזלזל בהחלטות שהתקבלו בצורה דמוקרטית. זהו מהלך אנטי דמוקרטי. אי אפשר לערב התנגדות אישית בכלים הדמוקרטים", אמר ח"כ גבאי, שהגיש את אחת מהצעות החוק.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה בתגובה כי "הכוחות החשוכים בכנסת מנסים לסכל את חופש הביטוי של הקהילה הגאה. כבכל שנה נשמעים קולות המאיימים לסכל את המצעד בירושלים ואינם לומדים מניסיון העבר, אך התעקשותה של הקהילה ההומו לסבית לעמוד על זכויותיה תוביל גם השנה לקיום המצעד - על אפם ועל חמתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully