וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נתפשר על גבולות 67' - עד טבריה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.6.2008 / 12:26

הנשיא הסורי אמר בתדרוך לעיתונאים, כי במסגרת הסכם שלום, ישראל צריכה להיות מוכנה להשיב את כל האדמות שכבשה. "המו"מ נמצא בשלבים ראשונים"

"לעולם לא נסכים להתפשר על גבולות 67' - עד לטבריה'" – כך אמר נשיא סוריה בשאר אסד לעורכי עיתונים במהלך ביקור באיחוד האמירויות. כוונתו של אסד היא ככל הנראה לכנרת, המכונה בערבית 'ימת טבריה'. "במסגרת הסכם שלום, ישראל צריכה להיות מוכנה להשיב את כל האדמות שכבשה ב-67'", צוטט אסד בעיתון "אל-חליג'", היוצא לאור באמירויות.

אסד התייחס גם למשא ומתן העתידי עם ישראל. "במשא ומתן ישיר נעסוק בפרטים הנוגעים למים, לקשרים בין המדינות ולנושאים נוספים. באשר לסוגיית המים – קיימים אמנם חוקים בינלאומיים העוסקים בעניינים אלה ואליהם אנו מתייחסים, אך אם הכוונה בשאלת המים היא שסוריה תוותר על התנאי לדבוק בגבולות 67' המשתרעים עד טבריה – לעולם לא נתפשר עליהם".

באותו תדרוך אמר אסד כי המשא ומתן בין סוריה לישראל נמצא בשלבים ראשונים. הוא הוסיף כי בשלבים מאוחרים יותר במשא ומתן יש צורך בחסות בינלאומית, בעיקר מצד ארצות הברית משום שהיא "המעצמה החזקה ביותר בעלת קשרים חזקים וטובים עם ישראל". לדבריו, "הצלחת המשא ומתן תלויה בכוונות הישראליות ובשינויים הפוליטיים בעולם".

בהתייחסו לנושא הגרעין אמר אסד כי לארצו אין כל כוונה לפתח נשק גרעיני. "אנו מעוניינים באנרגיה גרעינית למטרות שלום בלבד". לדבריו, לארצו אין כל כוונה להיכנס למלחמה באזור. אסד התייחס גם ללבנון ואמר כי סוריה שומרת על יציבותה של לבנון ותומכת בהסכם דוחא, שבמסגרתו נבחר מישל סלימאן לנשיאות לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully