וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוש ציוני יותר מכמה שרים בממשלה"

פנחס וולף

15.5.2008 / 16:14

כך אמר סילבן שלום, בתגובה לנאום נשיא ארה"ב בכנסת. אורלב: "בוש דיבר כמו מפד"לניק". טיבי: "הוא מנהיג מסוכן"

המערכת הפוליטית מיהרה להגיב לנאומיהם של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש ושל ראש הממשלה אהוד אולמרט בכנסת, היום (חמישי).

חבר הכנסת סילבן שלום (ליכוד) אמר כי "הנשיא בוש ציוני יותר מכמה שרים בממשלה, כאשר הוא אומר שלא לדבר עם החמאס, בעוד שאצלנו שרים תומכים בכך". לדבריו, הנפת השלטים של חברי הכנסת הערבים שמחו כנגד המלחמה בעירק היה "צעד ילדותי, מגוחך ומטופש".

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, התרגש מדבריו של נשיא ארצות הברית ואמר כי "בוש דיבר כמו מפד"לניק. אהדתו הבלתי מסויגת לישראל מעוררת התרגשות". אורלב גם הביע תקווה שבוש יפעל לשחרור פולארד לקראת סיום כהונתו.

אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגדיר את פעולת הח"כים הערבים בזמן הנאום כ"צעד הפגנתי". לדבריו, "בוש הוא מנהיג מסוכן ולא ראוי לתואר 'הנביא החדש של ישראל', כפי שהוא מצטייר כאן בימים האחרונים". גם ח"כ יוסי ביילין (מרצ) תקף את הנשיא האמריקאי ואמר כי "הנשיא בוש אינו מבין שידידות אמת לישראל מתבטאת קודם כל בסיוע של ממש להגיע לשלום עם שכנותיה". לדבריו, "בנאומו בוש הסתפק במילים נבובות של ידידות".

חברו לסיעה של ביילין, ח"כ אבשלום וילן, אמר לעומת זאת כי "בוש אמנם לא היה מאוזן נכון בהתנגדותו למשא ומתן עם חמאס, אולם מה שיזכרו מהנאום שלו היא המחויבות האמריקאית לישראל". וילן תקף את חברי הכנסת הערבים ואת הח"כים מימין שקראו קריאות ביניים ואמר כי "זה היה הנאום האקטיביסטי ביותר ששמעתי מנשיא אמריקאי".

בתגובה לנאומו של ראש הממשלה אמר ח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל), שקרא קריאות ביניים ואף יצא מהמליאה במחאה, כי "מי שמבזה את ארץ ישראל מפני גויים לא ראוי לדבר בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully