וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בסין: מניין הנספים עלה לכ-15 אלף

כ-19 אלף בני אדם עדיין לכודים בעיר מיאניאנג לבדה. 50 אלף חיילים הצטרפו לחיפוש הניצולים. כפרים שלמים נמחו מאדמה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ממשלת סין הזרימה היום (רביעי) 50 אלף חיילים נוספים למחוז סצ'ואן הדרום מערבי, על מנת לזרז את החיפושים אחר בני אדם ששרדו את רעידת האדמה הקטלנית, שפקדה את האזור לפני יומיים. לפי הנתונים המעודכנים, מניין הנספים ברעש, שעוצמתו היתה 7.9 בסולם ריכטר, עומד כעת על 14,866 הרוגים, 14,051 בני אדם נעדרים ו-25,788 לכודים תחת ההריסות. 19 אלף בני אדם עדיין לכודים תחת ההריסות בעיר מיאניאנג לבדה, שאוכלוסייתה מונה 5 מיליון בני אדם. מניין ההרוגים במיאניאנג עומד על 7,359. לפי הערכות,

בכל רחבי המחוז, צוותי סיוע מותשים חיטטו בין הריסות הבתים והציצו בין החרכים מתוך תקווה למצוא ניצולים. באצטדיון ספורט שבשולי מיאניאנג, המשמש מקלט ארעי לאלפי מחוסרי בית, הסתבבו אנשים עם שלטים עליהם רשומים שמות קרוביהם בתקווה להתאחד עמם או לקבל איזשהו מידע. מרביתם הגיעו ממחוז בייצ'ואן הסמוך, אחד מהאזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מרעידת האדמה.

אחרים תרו אחר מזון ומפלט ממזג האוויר הסוער הפוקד את האזור מאז אתמול. "לא אכלתי כלום מאז אתמול בלילה. קבלתי קצת לחם ובקבוק מים עבור ילדי", אמרה ביי צ'נצ'ו, אחת מאלפים הניצולים שהתמקמו באצטדיון. אחר התלונן כי, למעט הבגדים שעליו, נותר חסר כול. "אני לובש את כול רכושי עלי אדמות", אמר שי דונגלי בן ה-15.

תמונות מבייצ'ואן, אזור הררי אליו התקשו להגיע צוותי הסיוע, הראו הרס כמעט מוחלט. ניצולים שוכבים לצד מתים באוויר הפתוח, מוקפים בהריסות בטון ובניינים שקרסו.

ראש ממשלת סין וון ג'יהבאו, שהגיע לסצ'ואן עוד ביום בו אירעה רעידת האדמה על מנת להוביל את מאמצי הסיוע, דחק בצוותים לזרז את פעולות החילוץ ככל האפשר וביקר ילדים יתומים שקרס עליהם עולמם. ג'יהבאו הגיע אתמול לבייצ'ואן. "אם נותר שביב תקווה, השקיעו את כל מאמציכם בהצלה", אמר.

מחוז בייצ'ואן לבדו זקוק נואשות ל-50 אלף אוהלים, 200 אלף שמיכות ו-300 אלף מעילים, בנוסף למים לשתייה ותרופות, דיווחה סוכנות הידיעות הסינית "שינהואה". "בייצ'ואן פשוט נעלם מעל פני האדמה. לא נשאר כלום", אמר לי צ'אנגצ'ינג, איש עסקים ממיאניאנג.

האולימפיאדה ירדה מהכותרות

רעידת האדמה, הקטלנית ביותר שידעה סין מאז 1976 - אז נהרגו 300 אלף בני אדם ברעש עוצמתי - השתיקה לעת עתה את התעמולה האגרסיבית של ממשלת סין לקראת האולימפיאדה, האמורה להתחיל בעוד כשלושה חודשים. כמו כן, הסיט האסון את הביקורת העולמית לגבי חוסר השקט בטיבט על רקע מדיניות סין כלפי הטיבטים. תמונות של טרגדיה אנושית ומאמצי חילוץ הירואיים עוררו אהדה והצעות לעזרה מהעולם כולו.

שוק המניות הלוהט של סין נחלש קמעה בעקבות רעידת האדמה, על רקע החשש כי האסון יחריף את האינפלציה הנמצאת בשיא של 12 שנים, אך מיד חזר לרשום עליות. לדברי אנליסטים, לא תושפע הכלכלה מהאסון.

בנוסף, תפוקת האורז במוקד הרעש מצפון לבירת מחוז סצ'ואן צ'נגדו אינה גדולה, כך שלא צפויה השפעה של האסון על המזון בסין. מפעלי מתכת ליד צ'ונגצ'ינג, האחראי ל-4.5% מייצור האלומיניום בסין, לא ניזוקו אף הם. מפעלי אנרגיה חזרו לפעילות שגרתית וחברת הנפט הסינית "פטרוצ'יינה" שבה להפעיל צינור נפט מרכזי לאחר יום אחד בלבד של הפסקה. שלטונות סין הורו לחלק לאזורים מוכי האסון אספקה של מזון על מנת למנוע עלייה במחירים, אך כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי כבר עתה נרשמת עלייה במחיר האורז ומחסורים.

היקף הנזק בערים רבות ברחבי האזור ההררי מרמזים על כך שהמחלצים ימצאו ככל הנראה יותר גופות מאשר ניצולים בין ההריסות. הגשם עיכב את מאמצי החילוץ והקשה על צוותי הסיוע להגיע לאזורים מסוימים בעוד מזג האוויר צפוי להמשיך גם בימים הבאים.

התקשורת הממלכתית דיווחה על הרס בכפרים הסמוכים למוקד הרעש בוונצו'אן, מחוז נידח המוקף בגבעות, המרוחק כ-100 ק"מ מצ'נגדו. כ-60 אלף בני אדם נעדרים באזור, אמרו השלטונות. בעיר יינגשין, 2,300 מתוך עשרת האלפים התושבים שרדו, דיווחה "שינהואה".

ובעיצומה של הטרגדיה, היו גם רגעים בודדים של שמחה כשניצולים כן נמצאו. בעיר מיאנז'ו, כ-500 בני אדם חולצו בחיים מההריסות.

ועוד חדשה משמחת כאן בישראל, משרד החוץ קיבל דיווח, לפיו שתי הסטודנטיות ישראליות, שהקשר איתן נותק לאחר רעידת האדמה שפקדה שלשום את סין, אותרו הבוקר בידי כוחות ההצלה הסינים במחוז סצ'ואן. לפי הדיווח, השתיים נפצעו קל, אך מצבן טוב. נציגי השגרירות עושים כעת את דרכם למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully