וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מקבלי שוחד לא יכולים להנהיג את המדינה"

פנחס וולף

8.5.2008 / 23:22

במערכת הפוליטית מזדרזים להגיב על הסרת צו איסור הפרסום. ח"כ אורלב: "חובתם של חברי כנסת הגונים לסיים את כהונת הממשלה"

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד לאומי מפד"ל) אמר הערב (חמישי) בעקבות הסרת צו איסור הפרסום על חקירת ראש הממשלה, כי מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה כי מקבלי שוחד ינהיגו אותה ועוד פחות מכך, היא אינה יכולה להרשות שכאלו מנהיגים יובילו אותה להרפתקאות מדיניות, על מנת להימלט מעונש. על אולמרט להשעות עצמו לאלתר וישראל צריכה ללכת לבחירות.

יו"ר המפד"ל חבר הכנסת זבולון אורלב אמר הערב כי "החשדות החמורים נגד ראש הממשלה יגרמו בהכרח לרעידת אדמה שלא תאפשר לו להמשיך להיאחז בקרנות המזבח. העם איבד את האמון בראש הממשלה שמובל לחקירות ומעורב בסדרת פרשיות שחיתות. אם יש בקואליציה מפלגות, שרים וחברי כנסת הגונים חובתם להביא לסיום כהונת הממשלה".

יושב ראש סיעת הליכוד חבר הכנסת גדעון סער אמר הלילה, כי "אולמרט אינו ראוי ואינו יכול להמשיך בתפקידו. ממשלת קדימה שקועה עד צוואר בחקירות שחיתות סדרתיות ונכשלת יום יום בניהול ענייני המדינה. יש להחזיר את המנדט לעם וללכת לבחירות בהן תיבחר הנהגה אחרת".

"ישיבה בקואליציה מכשירה שחיתות"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ (העבודה), אמרה כי "השותפות הקואליציונית עם אולמרט הסתיימה, שכן המשך ישיבה של העבודה בקואליציה בראשות אולמרט היא מתן הכשר למעשי השחיתות שלו. אם נשארו באולמרט ולו שמץ של ציונות ואחראיות עליו להתפטר מייד נוכח החשדות החמורים נגדו. אסור שבראש המדינה יעמוד אדם השקוע בחקירות פליליות. בעודו חשוד בפלילים מנהל אולמרט מתקפה אלימה ומסוכנת נגד מוסדות שלטון החוק, מבקר המדינה, המשטרה ובתי המשפט".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה, כי "לא היו לי ציפיות מראש הממשלה והוא אכן לא אכזב. אולמרט כמו אולמרט, ממשיך להתחמק מאחריות ולגלגל אשמה על אחרים. עד היום הוא נכשל בכל מבחן מוסרי ולכן המבחן היום הוא של ברק וקדימה. אם הם יותורו אותו בתפקידו, הם יהפכו לשותפיו בהשחתת הנורמות הציבורויות והדמוקרטיות בישראל. אני קוראת להם להם להביע אי אמון בממשלה ולפעול להקמת קואליציה חלופית".

היחיד שיצא להגנת ראש הממשלה היה חברו לסיעה ח"כ יואל חסון: "ראש הממשלה הציג בצורה בהירה את גרסתו והתנהג כמנהיג הנותן דין וחשבון לציבור. המערכת הפוליטית צריכה להירגע ולהסתמך על דבריו, שבמידה ויוגש נגשדו כתב אישום הוא יתפטר. ראוי לייצב את המערכת ולסיים את החקירה ביעילות ובמהירות. אני מקווה שהעננה תוסר מעל ראשו ושיוכל להמשיך בתפקידו. זהו רגע מנהיגותי גם עבור ברק שצריך להמשיך לגלות אחריות, כפי שנהג עד כה, ולא להכניס את ישראל לסחרור פוליטי, במיוחד לנוכח דברי אולמרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully