וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט חייב להשעות את עצמו"

פנחס וולף

2.5.2008 / 11:32

תגובות סוערות במערכת הפוליטית על החקירה שהתנהלה הבוקר נגד רה"מ. "אי אפשר לנהל מדינה תחת חקירות בהולות"

חברי כנסת מימין ומשמאל מיהרו להגיב על החקירה הבהולה שהתנהלה הבוקר נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט. רוב המגיבים קראו לאולמרט להשעות את עצמו מתפקידו עד לבירור החשדות נגדו.

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) קראה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז להנחות את אולמרט להשעות את עצמו באופן מיידי. לדבריה, "זוהי הפקרות מוסרית, מדינית וביטחונית כשאדם שחשוד בשחיתות חמורה ימשיך להנהיג את המדינה". גלאון הוסיפה, כי "מאחר שהניסיון מוכיח שראש הממשלה אינו מוכן להסיק מסקנות בעצמנו, על היועץ המשפטי להראות לו את הדרך".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) הצטרפה לדרישת גלאון. בראיון לקול ישראל אמרה יחימוביץ', כי אהוד אולמרט שקוע בחקירות עד צוואר, וכי אין להרשות שהממונה על מערכות החוק והשלטון יהיה "נחקר סדרתי". לדבריה, דו"ח מבקר המדינה בפרשת "מרכז ההשקעות" הרשיע את אהוד אולמרט הרשעה ציבורית. "הוא אדם מושחת עוד לפני שהורשע", ציינה.

"האזרח יודע שרה"מ מושחת"

גם יו"ר המפד"ל, חבר הכנסת זבולון אורלב, קורא לאולמרט להשעות את עצמו. לדבריו, "ראש ממשלה שנחקר בשלוש פרשות היה צריך להשעות עצמו מזמן. אי אפשר לנהל מדינה תחת חקירות בהולות".

חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר בתגובה לחקירה, כי "האזרח הסביר יודע שראש הממשלה מושחת ואינו מבין מדוע היועץ המשפטי לממשלה גורר רגליו במשך שנים ופתאום דורש חקירה דחופה. כנראה שפשעיו של אולמרט עברו אפילו את כושר הטיוח של מזוז".

לעומתם, חבר הכנסת ראובן ריבלין (ליכוד) אמר הבוקר: "אסור שמאווים פוליטיים יגלשו לחקירה פלילית של עבודת המשטרה. צריך לתת למשטרה ולחייב אותה למצות את החקירה עד תום ושהיא לא תיעשה על גבי העיתונות". ריבלין הוסיף שעל ראש הממשלה להתפטר בלי קשר לחקירה נגדו, אלא בשל מהלכיו המדיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully